Kolik pohonných jednotek a jejich součástí týmy využily v roce 2015?

Petr Hlawiczka, 30. listopadu 2015, 06:40 Google+

Formule 1 absolvovala svou druhou sezónu po přechodu na přeplňované 1,6litrové V6 motory s vyspělými systémy pro rekuperaci energie (ERS). Kolik jich letos využily?

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 30.11. 14:35) Napište svůj názor
Pohonná jednotka se skládá ze 6 základních součástí

Pohonná jednotka se skládá ze 6 základních součástí | foto: Renault Sport F1

Sdílejte článek

V letošní sezóně nám přibyl jeden výrobce motorů - do Formule 1 se vrátila Honda a navázala exkluzivní spolupráci s McLarenem. Kromě ní v této vrcholné sérii motorsportu dále působí Ferrari, které kromě svého továrního týmu pohání Saubery a Manory - ty ovšem pouze s loňskou specifikací. Dominantní Mercedes má vlastní tým a 3 zákazníky: Force Indii, Lotus a Williams. A Renault pohonné jednotky dodává Red Bullu a Toro Rosso.

Využití základních součástí pohonných jednotek v sezóně 2015 podle pilotů

Využití základních součástí pohonných jednotek v sezóně 2015 podle pilotů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Základní součásti pohonných jednotek se dělí na 6 kategorií: motor s vnitřním spalováním (ICE), turbodmychadlo (TC), motorgenerátor pro rekuperaci kinetické energie (MGU-K), motorgenerátor pro rekuperaci tepelné energie (MGU-H), baterie (ES) a řídicí elektronika (CE). Z každé součástí pravidla povolovala využít 4 kusy na jezdce, každý další navíc byl trestán přičtením míst na startovním roštu.

Jak je z přehledu vidět, nejhůře na tom byli piloti Hondy - Alonso s Buttonem, kteří dohromady spotřebovali 23 motorů, 23 turbodmychadel i 23 motorgenerátorů pro rekuperaci tepelné energie. Za nimi pak skončili piloti Red Bullu a Toro Rosso, kteří se také potýkali s velkou nespolehlivostí a nedostatečným výkonem Renaultu.

Využití základních součástí pohonných jednotek podle výrobců motorů

Využití základních součástí pohonných jednotek podle výrobců motorů | zdroj: Petr Hlawiczka / F1NEWS.cz / INCORP images

Nejlépe na tom naopak byli pilot Ferrari, i když u továrního týmu a Manoru občas také museli snést nějaký ten trest za díl navíc (u Sauberu vše v limitu), a vzorný byl Mercedes: žádný z jeho zákazníků nemusel nasadit sáhnout po pátých dílech nad rámec pravidel. Williams, Force India a Lotus dokonce celý ročník o 19 závodech absolvovali pouze se třemi sadami baterií.

Vytisknout

Diskuze: Kolik pohonných jednotek a jejich součástí týmy využily v roce 2015?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 30.11.2015 14:35 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Lance Stroll využil podmínek na trati

V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen v Abú Zabí skončil letos potřetí na pódiu

Räikkönen: Výsledky mohly být lepší, rychlost mi ale nescházela

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

  2. V Číně hořelo, trénink rozhodly poslední minuty, vynesly na piedestal Strolla

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud