Stuttgartská automobilka si už dlouho pohrávala s myšlenkou, že postaví pár speciálních showroomů pro starší klasické modely. A vida, zmíněná myšlenka byla včera zrealizována, konkrétně na nizozemském území se otevřelo světově první Porsche Classic Center.
Zmíněné centrum, které se zaměří výhradně na prodej a servis klasických modelů, bylo otevřeno v holandské provincii Gelderland. Porsche má v plánu otevřít i další řadu podobných center, konkrétně v Austrálii, Belgii, Kanadě a USA. A proč se tak německá značka rozhodla? Jelikož dodnes jezdí více než 70% postarších vozů.
Porsche chce také rozšířit obchodní síť Porsche Classic Partners, mluví se o navýšení o 100 prodejců do roku 2018. Samozřejmě půjde o tradiční showroomy, kde však dojde k úpravám a řádnému proškolení zaměstnanců k práci na starších sportovních modelech. Rozšířené autosalony budou nabízet obyčejné opravy, přesněji dílčí i generální, ale také se mohou zákazníci těšit na dostupnost přibližně 52 000 originálních náhradních dílů.
Showroomy, které budou zařazeny pod Porsche Classic Partners, budou mít oddělené prostory pro veterány a nové vozy. Stuttgartská značka slibuje i dobře informovaný personál, které pomohou zákazníkům s jejími otázkami. V současné době je na světě už 24 poboček Porsche Classic Partners. Deset z nich se nachází v Německu, ale je k dispozici také v Estonku, Velké Británii, Itálii, Japonsku, Jižní Africe, Španělsku, Thajsku, Maďarsku, Švýcarsku a Spojených arabských emirátech. Jestli se dočkáme i v České republice, to zatím není jasné.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?