Speciální limitované BMW M4 GTS se krátce po svém uvedení dočkalo statusu vyprodáno. Ano, po méně než dvou měsíční světové premiéře.
BMW totiž vyrobí pouze 700 kusů hardcore verze M4 Coupe a všechny z nich mají i přes vysokou cenu 142.600 eur (v Německu) svého kupce. Cenovka je přitom skoro dvojnásobná než u klasické M4, přičemž kupující si může připlatit za volitelný paket Clubsport. Ten obsahuje hasicí přístroj, šestibodové bezpečnostní pásy a bezpečnostní klec.
Už je taktéž známo, že rovných 300 kusů je určeno pro americký trh, 30 pro Velkou Británii a jen 4 auta míří do Nizozemska. Zákazníci si mohli vybrat z následujících barev karoserie: Mineral Grey, Sapphire Black, Frozen Grey a Alpine White.
Hlavním vrcholem vozu je však modernizovaný přeplňovaný benzínový 6válec s objemem 3,0 litru s technologií vstřikování vody. Výsledkem je 500 koní a 600 Nm točivého momentu, jenž jsou směřované na zadní kola výhradně přes 7rychlostní automat M DCT. BMW M4 GTS umí zrychlit z 0-100 km/h za 3,8 sekundy a dosáhne nejvyšší maximální rychlosti 305 km/h.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?