Dlouho se mluvilo o podobě nové Škody Roomster. Stejně tak se dlouho diskutovalo o tom, zda se jí vůbec dočkáme. Nyní dle našeho zdroje, přímo z automobilky, je jisté, že Roomster dostal definitivní STOPku. Důvodem ale nejsou úsporná opatření.
Škoda Roomster byla světu představena na ženevském autosalonu v roce 2006. Jeho původ ale můžeme datovat až do roku 2003, kdy byla ve Frankfurtu představena jeho studie. Tento krok Škody byl sice okamžitě obklopen kritiky, kteří lamentovali nad jeho prapodivným designem, stejně tak si ale získal mnoho příznivců.
Posledních několik měsíců jsme již netrpělivě vyhlíželi příchod nové generace. Internetem proběhlo několik možných podob a dalších spekulací. Například ty, že Roomsetr II bude k dostání nejprve na Slovensku a až pak v Čechách a podobně. Poté se ale objevila zvěst, že Roomster II přijde se zpožděním.
Následovalo tiskové prohlášení, ve kterém automobilka naznačovala, že zvažuje odchod ze segmentu MPV, kam se řadil právě Roomster, a plánuje svou pozornost zacílit především na vozy SUV. Již tehdy se spekulovalo, znamená-li to definitivní konce Roomsteru.
My Vám dnes můžeme potvrdit, že je tomu opravdu tak. Dle našeho zdroje přímo z automobilky Škoda je rozhodnutí o ukončení životního cyklu Roomsteru již pevně rozhodnuto. To i navzdory již několika vyrobeným kusům a kompletně hotové přípravě pro spuštění výroby.
Na konkurenčních webech se můžete dočíst, že se jedná o další úsporné opatření koncernu VW po aféře dieselgate. Dle našeho zdroje je pravda ale docela jinde. K tomuto rozhodnutí údajně došlo kvůli kanibalizování na německém Caddym, jemuž by tuzemský Roomster mohl přinést značný propad v prodeji.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?