Mitsubishi Mirage, v Evropě také Space Star, patří k těm méně nápadným modelům tří diamantů. Ve srovnávacích testech úplně nepropadlo, ale ani nezáří, pořadníky se na něj nestojí, ale jeho prodeje Japoncům stačí, avšak atraktivitu malý hatchback nechal kdoví kde. Alespoň částečně napravit to chce omlazovací kůra
Jak asi poznáte z přiložených fotografií (kde je nicméně vyobrazeno dražší provedení GT), hlavním cílem faceliftu bylo vylepšit vzhled Mirage. Proto tu máme novou kapotu, přepracované nárazníky (vpředu s atraktivní chromovanou linkou), ostřeji řezanou masku chladiče, decentní zadní spoiler a především upravená světla vpředu i vzadu. Pozornost se věnovala také designům litých kol, zatímco mezi laky karosérie se nově objevuje červená Wine a oranžová Sunrise.
Uvnitř je podobně jako u včera představovaného Outlanderu Sport nový volant a panel klimatizace. Sedadla dostala kvalitnější provedení čalounění, přepracován byl také prostor kolem voliče převodovky. Doplňovala se příplatková výbava, kde najdeme například audio Rockford-Fosgate s výkonem 300 Wattů nebo multimediální systém s podporou Apple CarPlay a Android Auto.
Pod kapotou je tříválcová dvanáctistovka MIVEC s proměnným časováním ventilů a výkonem zvýšeným na 79 koní při 6000 ot./min. Maximální točivý moment 100 Nm má řidič k dispozici ve 4000 ot./min. Standardem je klasicky manuální převodovka, pro Američany bude ale mnohem zajímavější volbou automat CVT. Ačkoliv tři diamanty nebyly konkrétní, při hmotnosti pod jednu tunu a zlepšené aerodynamice (koeficient odporu vzduchu je cx = 0,27) by se o něco mohla snížit spotřeba a zároveň zlepšit dynamika. Podvozek má jinak naladěné tlumiče i pružiny, zatímco přední kotoučové a zadní bubnové brzdy dostaly větší průměr. Celkově zpevněno bylo šasi hatchbacku.
Bezpečnostní výbava každého nového Mirage obsahuje sedm airbagů, brzdový asistent, monitorování tlaku v pneumatikách nebo kontrolu trakce (verze s automatem mají ještě asistent rozjezdu do kopce). Prodlouženy byly jednotlivé záruky – 10 let/100 000 mil na pohonné ústrojí, 5 let/60 000 mil na auto jako takové a 7 let/100 000 mil na antikorozní ochranu. Pět let si může řidič užívat bezplatných asistenčních služeb.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?