LaCrosse je staronovou vlajkovou lodí Buicku, uspěje v těžké konkurenci?

ar6, 21. listopadu 2015, 18:15 Google+ Los Angeles Auto Show 2015

Buick poslední roky v Americe hodně často představoval rembrandované Opely, s čímž je ale podle posledních zpráv konec. Novou éru automobilky má započít inovovaný sedan LaCrosse, představující první model značky s korporátní přední částí.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Celkově větší a kvalitnější vlajková loď Buicku, Buick LaCrosse.

Celkově větší a kvalitnější vlajková loď Buicku, Buick LaCrosse. | foto: Buick

Sdílejte článek

Design předních partií je silně ovlivněný oceňovaným konceptem Avenue z letošního detroitského autosalonu. To znamená rozměrnou masku chladiče s chromovaným orámováním a linkou ze stejného materiálu, v jejímž středu je logo automobilky s charakteristickými štíty v modré, bílé a červené. Jednotlivé aktivní lamely masky pak vytvářejí efekt vodopádu. Přední HID světla mají v sobě integrované LED diody pro denní svícení, skupinové svítilny s elegantní chromovanou linkou jsou dokonce celé z LED diod. Pokud ještě chvíli zůstaneme vzadu, nejde si nevšimnout decentního spoileru na víku kufru. Kola mají standardně 18 palců, za příplatek jsou ještě o dva palce větší.

img-responsive

Elegantní chromovaná linka světel, Buick LaCrosse. | foto: Buick

Pod kabátkem najdeme zcela novou globální platformu koncernu GM pro vozidla střední a vyšší střední třídy, která má mimo jiné výrazný podíl vysokopevnostní oceli, takže se povedlo snížit hmotnost sedanu o 136 kilogramů. Zároveň ale auto narostlo do délky o 15 mm, do šířky o 10 mm a mezi nápravami dokonce o masivních 65 mm. Díky tomu mají cestující mnohem více místa nejen na zadních sedadlech. Nárůsty doprovází ale i pokles výšky o 40 mm. Podvozek dostal díky nové platformě zadní pětiprvkové zavěšení, přičemž za příplatek (nebo u vyšších verzí výbavy) jsou dostupné elektronicky řízené tlumiče a přední zavěšení HiPer Strut. Řízení je vybaveno elektronickým posilovačem.

Kabina už na první pohled vypadá hodnotně, GM tento dojem podporuje tvrzením o vysoké kvalitě zpracování a použití měkčených materiálů. Vyobrazené provedení navíc boduje hnědým koženým čalouněním, dřevěnými dekory a několika stříbrnými linkami. Oproti minulému provedení je nový čtyřramenný volant, palubní deska kombinující analogové budíky s digitálním rychloměrem i multimediální systém IntelliLink s osmipalcovou obrazovkou a ovládáním hlasem. Infotainment dále podporuje Apple CarPlay, Android Auto, 4G LTE připojení a Wi-Fi hotspot.

img-responsive

Všude je kůže a dřevo, Buick LaCrosse. | foto: Buick

Vedle digitálního aspektu je důležitý i ten komfortní, proto je LaCrosse vybaveno elektricky stavitelnými sedadly s vyhříváním i odvětráváním, jež jsou čalouněné perforovanou kůží. Vyhřívaný je též volant, z opačného spektra teplot pak přichází dvouzónová automatická klimatizace. Na výběr jsou tři barevné kombinace interiéru, doplněné o prémiový audiosystém Bose. Zvětšil se také prostor ve středovém tunelu, a to především díky elektronické parkovací brzdě a voliči převodovky Electronic Precision Shift. Mnoho výše zmíněných prvků, stejně jako head-up displej nebo bezdrátová nabíječka chytrých telefonů, bude ale za příplatek.

Pod kapotou najdeme nový šestiválec o objemu 3.6 litru s přímým vstřikováním, deaktivací válců a systém start/stop, produkující 309 koní a 363 Nm. Jednotka je spojena s osmistupňovým automatem a za příplatek také s pohonem obou náprav. Nad bezpečností bdí deset airbagů, nouzové brzdění při detekci chodce, udržování v jízdním pruhu, adaptivní tempomat, přednárazový systém, zadní kamera nebo parkovací asistent.

Výrazně vylepšená vlajková loď Buicku se na trh dostane na jaře příštího roku.

Vytisknout

Diskuze: LaCrosse je staronovou vlajkovou lodí Buicku, uspěje v těžké konkurenci?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz 300 SL vyrobený z Lega

Mercedes-Benz 300SL vyrobený z Lega? No proč ne, vypadá a jezdí skvěle

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud