Není tomu tak dávno, co Lincoln používal u všech svých modelů masku chladiče ve tvaru křídel. Doba se ale změnila a i Američané pochopili, že dnes frčí co možná největší maska s velkým množstvím chromu. Jako první ji na jaře dostal koncept Continental a nyní se s ní chlubí i omlazený sedan MKZ.
U něj ale možná na první pohled zaváháte, jestli se náhodou nekoukáte na nový model nedávno obnovené automobilky Borgward. Vedle masky k tomu svádí i šedý lak vozu na propagačních fotkách. Nová jsou dále přední světla, volitelně vybavená adaptivními LED diodami, kapota motoru i přední nárazník s LED diodami denního svícení.
Kabina už je předchůdci přece jen o něco bližší, díky novým tlačítkům na ovládání ventilace a audiosystému, nahrazující dotykové přepínače, je ale minimálně uživatelsky o něco příjemnější. Za příplatek je dostupné panoramatické okno, jehož plocha je největší mezi všemi sedany na americkém trhu.
Hlavní pozornost techniků byla nicméně věnována použitým technologiím. Vylepšen byl parkovací asistent s ultrazvukovými senzory a možností paralelního nebo kolmého parkování, respektive vyparkování. Zajímavou funkci nabízí adaptivní tempomat, který dokáže zastavit auto až do úplného klidu sám bez asistence řidiče, pokud ten z nějakého důvodu zapomene brzdit. Přednárazový systém byl doplněn o detekci chodců.
Pod kapotou najdeme zcela nový třílitrový šestiválec GTDI se dvěma turbodmychadly o výkonu 355 koní s točivým momentem 541 Nm ve verzi s pohonem předních kol nebo o výkonu 405 koní s točivým momentem 541 Nm ve verzi s pohonem všech kol. Alternativou k šestiválci je dvoulitrový čtyřválec GTDI o výkonu 248 koní v kombinaci s pohonem předních kol.
Lincoln nicméně předpokládá, že šestiválec bude vyhledávanější alternativou, proto k němu nabízí příplatkový balíček Driver's Package s 19palcovými koly, třmeny brzd v odstínu Ebony, maskou chladiče ve světle šedém odstínu Magnetic, interiérem v barvě Ebony s karbonovými dekory, přepracovaným nastavením pružin a tlumičů nebo dynamickým vektorováním točivého momentu. Rovněž za příplatek, ale už pro všechny motorizace, bude volič jízdních režimů Lincoln Drive Control s módy Comfort, Normal a Sport.
Prodej omlazeného Lincolnu MKZ se rozběhne příští rok na jaře, a to včetně luxusně pojatých verzí Black Label, u nichž jsou novinkou barevné kombinace Chalet and Vineyard a Thoroughbred.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?