Od slavnostní frankfurtské premiéry nové Alfy Romeo Giulia Q uběhly téměř dva měsíce a od té doby automobilka mlčí o tom, co bude dál. Některé zdroje mluví o tom, že civilnější Giulia se představí v březnu příštího roku na ženevském autosalonu. Bude tomu tak?
S největší pravděpodobností se tak stane, i když kdo ví. Nedávno CEO koncernu Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, prohlásil, že momentálně revidují své plány kvůli zpomalení růstu čínského trhu. Nestane se nic tak závratného, tedy jak se to vezme. Alfa Romeo má nadále v plánu všechny dříve avizované modely, avšak dorazí zřejmě v jiném pořadí, než bylo původně zamýšleno.
Italská značka se chce nyní zaměřit na modely, které osloví zákazníky především z Evropy a USA. Původně byla prioritou čínská klientela. Jak se změní pořadí připravovaných modelů, to se dozvíme v lednu příštího roku, kdy FCA zveřejní podrobné aktualizované informace. Bohužel se tyto změny dotknou i uvedení Giulie Q, jelikož prodej na evropském trhu měl odstartovat koncem letošního roku. Nyní se mluví o posunutí až o šest měsíců, čili v showroomech ji zahlédneme pravděpodobně až v polovině roku 2016.
Odložení se nevyhne ani prvnímu SUV od Alfy Romeo, které se nepředstaví dříve než začátkem roku 2017 a nabere tak zpoždění o délce devíti měsíců. Italská automobilka spoléhala na invazi čínského trhu dokonce natolik, že se postarala i o masivní investici ve výši pěti miliard eur, aby tak od roku 2018 vyráběla ročně 400 000 vozů. Pro srovnání, v minulém roce vyrobila za rok cca 70 000 vozů. Marchionne však pronesl, že nadále platí tento plán, ale většina vyrobených vozů, která byla původně určena pro Čínu, se musí uchytit v Evropě nebo USA. V současné době milánská značka utratila již dvě miliardy eur za vytvoření Giulie a přípravu budoucího SUV, které bude konkurovat Audi Q5 či BMW X3.
Nedávno ředitel Alfy Romeo, Harald Wester, přímo potvrdil, že jeho značka připravuje celkem osm nových modelů. Prvním z nich je samozřejmě Giulia, následována dvěma variacemi nové Giulietty (pětidveřový hatchback a sedan), menším crossoverem, tradičním Spiderem, stylovým kupé/kabrioletem (oživení názvu GTV), limuzínou neboli vlajkovou lodí (nástupce 166) a na konec velkým SUV.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?