Lada už dávno není jen Žigulík, příští rok spustí prodej moderního crossoveru

ar6, 7. listopadu 2015, 06:00 Google+

Jakmile utichl humbuk kolem kompaktního sedanu Vesta, vyrukovala Lada s crossoverem Xray. Ačkoliv jsou si oba automobily na první pohled hodně podobné, ve skutečnosti jsou vlastně úplně jiné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pod kapotou najdeme zatím výhradně zážehové motory, Lada Xray.

Pod kapotou najdeme zatím výhradně zážehové motory, Lada Xray. | foto: Lada

Sdílejte článek

Zatímco Vesta má podvozek složený z dílů aliance Renault-Nissan, Xray dostal kompletní platformu Sandera Stepway tak, jak leží a běží. Díky mohutnější karosérii, která je dílem Steva Mattina, je však Xray dlouhý 4164 mm, vysoký 1570 mm a široký 1764 mm. Ruský zástupce tak toho rumunského o něco málo překonává.

Jak už bylo řečeno, tvary karosérie má na svědomí Steve Mattin a nutno podotknout, že zvolit si jako základ motiv písmene X byl velice dobrý tah. Sněhobílé provedení na fotkách bude v jedné z vyšších verzí výbavy, proto u něj najdeme litá kola, mlhovky nebo chromované detaily. Základní tvary přední části, vykrojené boky nebo nápis „Lada“ na pátých dveřích místo klasického loga nicméně budou sdílet všechny výbavové stupně.

Pod kapotou se objeví nejprve zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní, tu později doplní její o osm koní slabší dvojče a také osmnáctistovka s výkonem 123 koní. U slabších motorizací bude k dispozici pohon přední nápravy a manuální pětistupňová převodovka, aktuálně laděná osmnáctistovka dostane rovněž automat a spekuluje se o použití pohonu všech kol.

Sériová výroba začne v Togliatti 15. prosince letošního roku, první auta se k zákazníkům dostanou příští rok v únoru. Začátkem listopadu Lada vypustila prvních 109 testovacích automobilů, do začátku výroby se jich pak po Rusku má pohybovat na 180.  

Vytisknout

Diskuze: Lada už dávno není jen Žigulík, příští rok spustí prodej moderního crossoveru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Jakou rychlost dokáže vyvinout britská supersport Bentley Continental?

VIDEO: Jak rychle dokáže uhánět Bentley Continental GT?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud