Lada už dávno není jen Žigulík, příští rok spustí prodej moderního crossoveru

ar6, 7. listopadu 2015, 06:00 Google+

Jakmile utichl humbuk kolem kompaktního sedanu Vesta, vyrukovala Lada s crossoverem Xray. Ačkoliv jsou si oba automobily na první pohled hodně podobné, ve skutečnosti jsou vlastně úplně jiné.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Pod kapotou najdeme zatím výhradně zážehové motory, Lada Xray.

Pod kapotou najdeme zatím výhradně zážehové motory, Lada Xray. | foto: Lada

Sdílejte článek

Zatímco Vesta má podvozek složený z dílů aliance Renault-Nissan, Xray dostal kompletní platformu Sandera Stepway tak, jak leží a běží. Díky mohutnější karosérii, která je dílem Steva Mattina, je však Xray dlouhý 4164 mm, vysoký 1570 mm a široký 1764 mm. Ruský zástupce tak toho rumunského o něco málo překonává.

Jak už bylo řečeno, tvary karosérie má na svědomí Steve Mattin a nutno podotknout, že zvolit si jako základ motiv písmene X byl velice dobrý tah. Sněhobílé provedení na fotkách bude v jedné z vyšších verzí výbavy, proto u něj najdeme litá kola, mlhovky nebo chromované detaily. Základní tvary přední části, vykrojené boky nebo nápis „Lada“ na pátých dveřích místo klasického loga nicméně budou sdílet všechny výbavové stupně.

Pod kapotou se objeví nejprve zážehová šestnáctistovka o výkonu 114 koní, tu později doplní její o osm koní slabší dvojče a také osmnáctistovka s výkonem 123 koní. U slabších motorizací bude k dispozici pohon přední nápravy a manuální pětistupňová převodovka, aktuálně laděná osmnáctistovka dostane rovněž automat a spekuluje se o použití pohonu všech kol.

Sériová výroba začne v Togliatti 15. prosince letošního roku, první auta se k zákazníkům dostanou příští rok v únoru. Začátkem listopadu Lada vypustila prvních 109 testovacích automobilů, do začátku výroby se jich pak po Rusku má pohybovat na 180.  

Vytisknout

Diskuze: Lada už dávno není jen Žigulík, příští rok spustí prodej moderního crossoveru

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Jakou rychlost dokáže vyvinout britská supersport Bentley Continental?

VIDEO: Jak rychle dokáže uhánět Bentley Continental GT?

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud