Honda: Zákaznické motory Formuli 1 poškodí

Arajovi se myšlenka zákaznických motorů nelíbí, poškodí to podle něj samotnou F1

Arajovi se myšlenka zákaznických motorů nelíbí, poškodí to podle něj samotnou F1 | foto: Honda Racing F1

Snaha dvojice Todt - Ecclestone sílí a jejím výsledkem je pochopitelně reakce a dohady, které dělí názorové spektrum na dva tábory. Zůstává otázkou, který z nich je blíže realitě, což je v současné době těžké odhadnout.

Základem mylšenky je vytvořit alternativní a nízkonákladový motor, který by byl přístupnější malým týmům, které si neustále stěžují na "balancování na hraně existence". Dodavatelé motorů zase tvrdí, že s cenou pohonných jednotek nelze jít níž, protože už takhle na vývoj a výrobu doplácejí. I názory na zavedení levnějších motorů nejsou striktně jednotné, což ostatně dokazuje vyjádření Christiana Hornera (Red Bull).

Nyní se k situaci vyjadřuje i v poslední etapě F1 služebně nejmladší dodavatel agregátů, japonská Honda. Její šéf Jasuhisa Araj prohlásil, že se automobilka do Formule 1 po šestileté pauze vrátila především kvůli současným turbomotorům V6. "Pokud chce FIA zavést v F1 zcela nový motor, pak nastane situace, kdy budeme mít dva agregáty na různé úrovni. A to bude složité. Takové dvě pohonné jednotky mohou mít na F1 značný vliv a udělají ji méně zajímavou a atraktivní," komentuje Araj situaci pro magazín Speed Week.

Araj také zdůraznil, že otázka nákladů není vůbec jednoznačná. "Pokud hovoříme o ceně, je třeba si uvědomit, co se k ní vše vztahuje. Ono to není zdaleka tak jednoduché, jak se může zdát. Takže by bylo dobré, kdyby Todt jasně vysvětlil, co se do jím avizovaných 12 milionů má vejít. Údržba, zajištění přímo na okruhu plus mnoho dalších věcí?" naznačil Araj otázky přesně takové, na jaké už dříve upozornilo Ferrari.

Někteří další šéfové týmů vidí v Todtově podpoře Ecclestoneova návrhu vypočítavý prvek, protože snahy donutit stávající výrobce ke snížení cen selhaly. Šéf týmu Force India Vijay Mallya to komentoval následovně: "Pokud FIA je přesvědčena, že by motory mohly stát šest nebo sedm milionů eur, mohu strčit nohu do dveří a zeptat se svého přítele Toto Wolffa, zda by mi neudělal nějakou slevu."

Diskuze:

Počet příspěvků: 20 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu