Ředitel marketingového oddělení Peugeotu vpustil do světa zprávu, že nabušený Peugeot 308 R HYbrid s výkonem 500 koní půjde opravdu do výroby.
Má však jednu podmínku, musí se ekonomicky vyplatit, o čemž nemáme sebemenší pochyby. Mohou za to názory odborné i amatérské veřejnosti letos v dubnu, kdy se právě Peugeot 308 R HYbrid představil. K tomu se musí připočíst i to, že letos jsme mohli vidět i Carlose Tavarese (hlavní představitel koncernu PSA) za volantem maskovaného červeného prototypu 308 R HYbrid.
„Zatím nevíme, ale vážně se tím zabýváme, protože jsme viděli reakce veřejnosti a myslíme si, že to je zajímavé auto,” říká Guillaume Couzy, šéf marketingu a komunikace firmy Peugeot. „Zkoumáme možnosti, ekonomickou životaschopnost. Technicky to samozřejmě možné je, auto už jsme totiž postavili,” prozradil dále.
A jaké technické parametry 308 R HYbrid nabídne? Pod její kapotou se má ocitnout 500 koní, které poskytne přeplňovaná šestnáctistovka THP a nabídne točivý moment 730 Nm. Základ tvoří výkon 270 koní a točivý moment 330 Nm, přičemž dalších 230 koní a 400 Nm poskytnou dva elektromotory (jeden na přední a druhý na zadní nápravě).
Přední elektromotor je spojen s robotizovaným šestikvaltem a vůz má vážit okolo 1 550 kg. Důležitým časem je i zrychlení z nuly na stovku, což má vůz zvládnout za 4 vteřiny a jeho maximálka by měla činit elektronicky omezených 250 km/h.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.