Znovuzrozený Datsun byl původně orientovaný na rozvojové trhy jako Indie nebo Indonésie. V srpnu minulého roku ale dorazil také do Ruska a s nastalou expanzí hodlá aliance Renault-Nissan pokračovat. Vůbec poprvé se tak nový koncept této automobilky představil na „domácí“ japonské půdě!
Koncept GO-Cross využívá aktuální popularity podobných vozidel, kterým stačí vypadat dobrodružně a nepotřebují ani pohon obou náprav. Proto dostalo toto kombi, odvozené z typu GO+, výrazně tvarované blatníky s plastovým obložením, mohutné nárazníky se středovou stříbrně lakovanou částí, nástavce prahů nebo šedou lakovaný střešní nosič.
Přední část může leckomu připomenout Škodu Yeti ve verzi před modernizací a to díky kulatým mlhovkám, zasahujícím do hlavních LED světel. V nárazníku nechybí LED diody denního svícení, stejnou technologii pak používají i skupinové reflektory. Zmínku si určitě zaslouží také velká litá kola a zvýšená světlá výška.
Jak už bylo řečeno v úvodu, ačkoliv je Datsun japonská automobilka, jedná se od jejího znovuzrození o první vůz, představený na domácí půdě. Zajímavé je, že místo tokijského výstaviště se tak stalo v centrále mateřského Nissanu.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?