Aktuální generace Subaru Impreza, nepočítaje sportovní WRX STi, se na evropském trhu příliš nechytla a do Česka se dokonce nedostala vůbec. Japonci ale nezahálí a připravují ve všech směrech lepší pokračování, jehož možnou podobu ukazuje tokijský koncept Impreza 5-Door.
Určitě je dobrou zprávou, že vizuálně se designéři nechali inspirovat kombi Levorg, což je horká a velmi povedená novinka. Odkazem na něj jsou především ostré rysy v přední části s hexagonální maskou chladiče nebo LED světlomety a tvar zadních reflektorů. A ještě lepší zprávou je, že se styl Dynamic & Solid postupně dostane i do dalších aut s hvězdnou plejádou ve znaku.
Koncept s délkou 4400 mm, šířkou 1880 mm, výškou 1440 mm a rozvorem náprav 2670 mm jezdí na 19palcových kolech a pojme až pětici pasažérů. Pod kabátkem se potom ukrývá modulární platforma Subaru Global Platform, samozřejmě s pohonem všech čtyř kol (to ostatně naznačují vytažené blatníky).
Že je pro Subaru nová Impreza nesmírně důležitá jsme již nastínili v úvodu. Není se tak co divit, že jde o jeden z pilířů strategie Prominence 2020, představené loni v květnu. A když je řeč o představování, tak sériová podoba stříbrného konceptu přijede už v příštím roce. Také tipujete ženevský autosalon?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.