Land Rover Discovery se pomalu chystá do automobilového důchodu, protože už příští rok Britové představí moderně střiženého nástupce s nejnovějšími technologiemi. Podpořit dobré prodeje stávající generace i v posledních měsících života přicházejí edice Landmark a Graphite.
Discovery Landmark vychází z výbavové linie HSE, oproti níž přináší lesklé střešní ližiny, černou na masce chladiče, přívodech vzduchu na blatnících a krytech zrcátek, stříbrné znaky na kapotě a zadních dveřích, loga speciální série nebo 20palcová litá kola.
Speciálně pro tuto edici je vyhrazen odstín Zanzibar, doplňující čtveřici Waitomo Grey, Santorini Black, Yulong White a Indus Silver. Kabina dostala sedadla čalouněná kůží Windsor, o výplně dveří a přístrojovou desku byl rozšířen kožený paket. Aby barva usně ladila s karosérií, byl její výběr omezen na odstíny Ebony, Almond a Tan.
Samostatnou kapitolu tvoří luxusní volant s dřevěným obložením a koženým čalouněním v barvách Grand Black Lacquer nebo Straight Grained Walnut, ve standardu jsou ale používány ještě další dva odlišné typy volantu.
Pod kapotou najdeme třílitrový naftový šestiválec TDV6 o výkonu 211 koní nebo SDV6 o výkonu 256 koní. Přes osmistupňový automat ZF jsou vždy poháněna všechna kola. Cena za slabší motor byla stanovena na 1 667 259 korun, výkonnější diesel přijde na 1 908 049 korun.
Discovery Graphite navazuje na verzi Black Pack a jeho největší vizuální novinkou je šedé grafitové zpracování výdechů na blatnících a masce chladiče s lesklým černým a světle šedým rámečkem. 19palcová kola v tmavě šedém lesklém odstínu jsou speciálně určena pro toto provedení.
Bez větších podrobností Land Rover nabídne devět laků karosérie a dvě barevná provedení interiéru. Pod kapotou najdeme v českém ceníku pouze slabší diesel TDV6 se startovací cenou 1 591 634 korun. Oba modely je možné objednávat od konce října, k zákazníkům se dostanou v lednu příštího roku.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?