Porota evropských automobilových novinářů organizace AUTOBEST vybrala model crossover Honda HR-V jako jednoho z finalistů ocenění „Nejprodávanější vůz Evropy v roce 2016“.
Nyní bude následovat závěrečné testování ve zkušebním areálu Navak poblíž srbského Bělehradu, ve kterém se model HR-V utká s ostatními čtyřmi finalisty. Japonská značka se navíc vůbec poprvé ocitla mezi finalisty.
Organizace AUTOBEST sdružuje 26 nejvlivnějších automobilových novinářů z celé Evropy. Ocenění je udělováno novému vozu, který je celkově nejlepší nabídkou pro široké spektrum evropských zákazníků. Porota přihlíží zejména ke konkurenční ceně, flexibilitě, designu, konektivitě a dostupnosti náhradních dílů a servisu. Podmínkou zařazení do soutěže je cena vozidla, která musí začínat pod částkou 20 tisíc euro.
Tato nominace je nejaktuálnější zprávou v rámci letošního úspěšného zahájení prodeje nového crossoveru Honda. Čtenáři britského časopisu What Car? již letos zvolili model HR-V nejočekávanějším autem roku. Za pouhých šest týdnů prodeje v Evropě totiž obdržela společnost Honda od zákazníků již přes 6 tisíc potvrzených objednávek.
Zakladatel a předseda organizace AUTOBEST pan Dan Vardie řekl: „U nového modelu HR-V zaujala porotu všestrannost interiéru, nový design a technologické inovace. Členové poroty se těší na to, co jim tento vůz předvede v listopadu v Bělehradě.“
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?