Mini odhodilo střechu, diskutabilní zadní světla zůstala

ar6, 23. října 2015, 16:40 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Coupé i Roadster už v modelové řadě nefigurují, Clubman i hatchaback (nově také v pětidvéřovém provedení) svého nástupce mají, a tak jedinou variantou, odvozenou z klasického Mini, která ještě nemá nástupce, je čtyřmístné Cabrio. Po výstavě v LA už ale nebude platit ani to.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Červený Cooper S má paket JCW, modrý nikoliv, Mini Cabrio.

Červený Cooper S má paket JCW, modrý nikoliv, Mini Cabrio. | foto: MINI

Sdílejte článek

Ačkoliv doba mnohdy velí jinak, Mini Cabrio si i v této generaci zachovalo plátěnou stahovací střechu. Ta je poprvé ovládána pouze elektricky, přičemž za hlavami zadních cestujících se objeví za 18 sekund i při rychlostech do 30 km/h. Další novinkou je takzvaná funkce střešního okna, což v praxi znamená možnost otevřít přední část v rozsahu 40 centimetrů a pustit do kabiny čerstvý vzduch. Ten lze regulovat ovladačem na rámu čelního skla.

V porovnání s předchozí generací stoupl objem zavazadlového prostoru s nataženou i staženou střechou o celých 25 procent. V praxi to znamená 160 litrů se střechou dole a 215 litrů se střechou nahoře, zadní sedačky lze navíc složit v poměru 50:50 a prostor ještě o něco zvětšit. Jako praktickou lze kvalifikovat funkci Easy Load, s níž lze nadzvednout rám střechy a usnadnit tak nakládání rozměrnějších předmětů. Stejně jako u předchůdce se víko kufru vyklápí dolů a unese až 80 kilogramů, samotný nakládací otvor je pak širší o 8 mm.

Nastupování dozadu má ulehčit větší rozsah nastavování předních sedadel. Více komfortu pak zadním pasažérům přinesou větší plochy sedaček i nárůst prostoru v oblasti hlavy. Celkově se šířka interiéru zvětšila o 34 mm v oblasti ramen a o 112 mm v oblasti loktů, narostl také prostor pro kolena, konkrétně o 36 milimetrů.

img-responsive

Zavazadelník pojme 160 litrů se střechou dole a 215 litrů se střechou nahoře, Mini Cabrio. | foto: MINI

Vzhled o 98 mm delší, 44 mm širší a 7 mm vyšší karosérie s rozvorem prodlouženým o 28 mm plně odpovídá standardnímu hatchbacku, a to včetně zadních vertikálních svítilen nebo krátkých převisů. Zvolit si můžete také například full-LED přední světla a mlhovky. Paletu laků doplnily odstíny Caribbean Aqua a Melting Silver, jež lze kombinovat se všemi dostupnými barvami plátěné střechy. Ve standardní výbavě dodávaná litá kola mají 15 palců u Cooperu a Cooperu D a 16 palců u Cooperu S. Za příplatek však budou dostupné ráfky s velikostí od 16 do 18 palců.

Pod kapotou najdeme poslední generaci tří- a čtyřválcových motorů TwinPower Turbo. Cooper disponuje 1.5litrovým tříválcem o výkonu 136 koní s točivým momentem 220 Nm (při overboostu 230 Nm), Cooper S má dvoulitrový čtyřválec o výkonu 192 koní s točivým momentem 280 Nm (při overboostu 300 Nm) a konečně Cooper D pohání 1.5litrový tříválec o výkonu 116 koní s točivým momentem 270 Nm. Pro všechny motory je standardem šestistupňová manuální převodovka, za příplatek lze dostat šestistupňový automat Steptronic, respektive Steptronic Sport s funkcí Launch Control v případě Cooperu S. Součástí příplatků je také volič jízdních režimů s módy Sport a Green.

Takto vybavené Mini Cooper Cabrio akceleruje z 0 na 100 km za 8,8 sekundy (automat 8,7 sekundy), dosáhne 208 km/h (automat 206 km/h) a průměrné spotřeby 4,9 - 5,1 l/100 km (automat 5,1 - 5,3 l/100 km), Cooper S Cabrio zrychluje z 0 na 100 km/h za 7,2 sekundy (automat 7,1 sekundy), dosáhne 230 km/h (automat 228 km/h) a průměrně spotřebuje 6,0 - 6,1 l/100 km (automat 5,6 - 5,8 l/100 km) a konečně Cooper D Cabrio akceleruje z 0 na 100 km/h za 9,9 sekundy, dosáhne maximálně 195 km/h a spotřebuje průměrně 3,8 - 4,0 l/100 km (automat 3,9 - 4,1 l/100 km).

img-responsive

S tímto Mini se neztratíte nikde, Mini Cabrio. | foto: MINI

Aby se karosérie nekroutila, což je častý neduh otevřených modelů, nainstalovalo Mini vzpěry do přední i zadní části podvozku, optimalizovalo oblast prahů a zesílilo spodní kryt motoru. Bezpečnost posádky mají na starosti mimo jiné i vystřelovací oblouky z vysokopevnostní oceli, které dokáží za zadními sedadly vystřelit do 150 milisekund po zjištění rizika převrácení. Podvozek s víceprvkovou zadní nápravou je díky většímu rozvoru i rozchodu kol stabilnější a vůbec poprvé nabídne volitelně aktivně řízené tlumiče Dynamic Damper Control se dvěma režimy.

Součástí standardní výbavy všech otevřených Mini bude automatická klimatizace, parkovací systém PDC se zadními senzory, elektrické ovládání oken, centrální zamykání a rádio se zdířkami Aux-In a USB. Novinkou je příplatková dvouzónová automatická klimatizace s režimem Cabrio, beroucí v potaz proudění vzduchu v interiéru při jízdě se staženou střechou nebo s prodlouženým střešním oknem a podle něj upravuje množství, distribuci a teplotu vzduchu klimatizace. Spíše na efekt hraje funkce Always Open Timer, která počítá čas jízdy se staženou střechou a zobrazuje ho na displeji palubního počítače.

Vedle již zmiňované dvouzónové klimatizace nebo LED světel zahrnuje nabídka příplatků také head up displej, přední parkovací senzory, couvací kameru, adaptivní systém udržující zvolenou rychlost a odstup, varování před čelní srážkou, varování před srážkou s chodcem s funkcí automatického brzdění, asistent dálkových světel nebo rozpoznávání dopravních značek. Třešničkou na dortu jsou pak pakety Mini Yours a John Cooper Works.

Přesné ceny pro český trh zatím známé nejsou, v Británii ale za Cooper Cabrio dáte 18 475 liber (cca 684 000 korun) za Cooper S Cabrio 22 430 liber (cca 830 000 korun) a za Cooper D Cabrio 20 225 liber (cca 749 000 korun).

Vytisknout

Diskuze: Mini odhodilo střechu, diskutabilní zadní světla zůstala

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Nová Honda HR-V 1.5 i-VTEC

Honda HR-V v první pětici finalistů AUTOBEST 2016

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud