Japonská automobilka Toyota je nucena svolat po celém světě zhruba 6,5 miliónu aut ke kontrole. Důvodem je závadný spínač elektrického otevírání oken, jenž dokáže způsobit velké problémy.
Svolávací akce se týká modelů Yaris, Corolla a Camry, vyrobených od ledna 2005 do prosince roku 2010. Z toho je 2,7 miliónu kusů v Severní Americe, 1,2 miliónu v Evropě a nebo 600 tisíc v Japonsku. Sama Toyota říká, že moduly ve spínači elektrického ovládání oken mohly být při výrobě nedostatečně promazány. Díky tomu hrozí, že u spínače může dojít ke zkratu a v nejhorším případě i k následnému požáru.
Svolávací akce je tak celkem podstatná a její ignorování není úplně nejlepší. Probíhající šetření pak v nejbližší době ukáže, jaké země v Evropě dotyčná poruchová auta prodávala a je dost možné, že se to může týkat i vaší Toyoty.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.