Když Porsche představilo svůj první počin ve sféře crossoverů, posunulo se z výrobce sporťáků do sféry velkoobjemového výrobce vozů pro celou rodinu. Tento trend pokračoval Panamerou a v loňském roce se tato rodina dočkala rozšíření v podobě crossoveru Macan. Nyní se Porsche chystá vyrobit další tentokráte ještě menší crossover.
S touto informací nedávno přišel německý Auto Bild. V porovnání s Macanem se máme dočkat sice menšího, zato ale mnohem agresivněji vyhlížejícího vozu. Zatím sice nevíme, jaká platforma bude tvořit základ nového crossoveru. Jisté ale je, že novinka bude využívat pohon zadních kol. Pokud ale toužíte po čtyřkolce, nebude problém si za tuto variantu připlatit.
Mnoho informací nemáme ani o tom, co nalezneme pod kapotou. Většina zdrojů se ale shoduje na tom, že v nabídce Porsche budou převládat čtyřválcové motory, které budou spárovány s dvouspojkovou převodovkou.
Této novinky bychom se měli dočkat již na konci této dekády. O cenách je sice předčasné hovořit, ale předpokládáme, že vůz bude o něco levnější než Macan. Jeho ceny v domovském Německu začínají na 60 000 euro (1 620 000 korun).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.