Začátkem tohoto týdne se dostala na svět informace, která mnohé rozhodně nepotěší. Současná generace Viperu se totiž možná přestane vyrábět a nedostane nástupce.
Současná generace Dodge Viperu tak bude možná poslední generací. Zahraniční zdroje totiž hovoří o tom, že konec Viperu má být naplánován na rok 2017. Tím pádem by se následně uzavřela továrna v Conner Avenue v Detroitu, protože zde se Viper vyrábí.
O to horší je to, že podle dalších zpráv se nechystá žádný jeho přímý nástupce. Vše se navíc má stát na základě dohody koncernu FCA s Union of Auto Workers. Oficiální konec Viperu ovšem zatím není definitivně potvrzen. Jeho poslední generace je navíc vcelku drsným nástrojem a byla by škoda, kdyby navždy zmizel.
Vůz je totiž vybaven 8,4litrovým desetiválcem, který produkuje 655 koní a 812 Nm točivého momentu. Desetiválec pak spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.