Začátkem tohoto týdne se dostala na svět informace, která mnohé rozhodně nepotěší. Současná generace Viperu se totiž možná přestane vyrábět a nedostane nástupce.
Současná generace Dodge Viperu tak bude možná poslední generací. Zahraniční zdroje totiž hovoří o tom, že konec Viperu má být naplánován na rok 2017. Tím pádem by se následně uzavřela továrna v Conner Avenue v Detroitu, protože zde se Viper vyrábí.
O to horší je to, že podle dalších zpráv se nechystá žádný jeho přímý nástupce. Vše se navíc má stát na základě dohody koncernu FCA s Union of Auto Workers. Oficiální konec Viperu ovšem zatím není definitivně potvrzen. Jeho poslední generace je navíc vcelku drsným nástrojem a byla by škoda, kdyby navždy zmizel.
Vůz je totiž vybaven 8,4litrovým desetiválcem, který produkuje 655 koní a 812 Nm točivého momentu. Desetiválec pak spolupracuje se šestistupňovou manuální převodovkou Tremec TR6060.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?