Toyota má další vodíkové auto, krásy moc nepobralo

ar6, 10. října 2015, 06:10 Google+ Tokyo Motor Show 2015

Nikoliv elektřina, ale vodík je tím palivem, co za několik let nahradí ropu v útrobách většiny automobilů. A vyrábět velkosériově auta na palivové články chce vedle Hondy také Toyota.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Velmi kontroverzní tvarování přední části, Toyota FCV Plus.

Velmi kontroverzní tvarování přední části, Toyota FCV Plus. | foto: Toyota

Sdílejte článek

Demonstrovat pokrok vodíkové technologie má futuristický koncept FCV Plus. Zajímavé jsou už jeho rozměry, protože při délce 3800 mm, šířce 1750 mm a výšce 1540 mm má rozvor s úctyhodnou délkou 3000 mm. Tak velký ale není bezdůvodně, protože i díky němu je uvnitř spousta místa pro čtveřici cestujících.

Druhou veličinou, která dovolila prostor pro posádku maximalizovat, je pohonné ústrojí. V každém kole se nachází jeden motor, přičemž palivový článek „sedí“ mezi předními koly a nádrž s vodíkem je zase za zadními sedadly.

Jak už bylo řečeno, FCV Plus je vzhledově velice kontroverzním modelem. Za zmínku stojí především velká zasklená plocha, zkombinovaná s detaily, použitými už u vodíkového sedanu Mirai. Interiér zcela postrádá palubní i přístrojovou desku - oboje bylo nahrazeno head up displejem před volantem. Ten je tvořen obdélníkovým rámečkem s ovladačem výstražných blinkrů ve spodní části.

Toyota aktuálně neplánuje uvedení podobného automobilu do sériové produkce, avšak minimálně rozložení pohonného ústrojí by se v nějakém budoucím modelu klidně objevit mohlo.

Vytisknout

Diskuze: Toyota má další vodíkové auto, krásy moc nepobralo

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volkswagen

VW chce vrátit peníze za auta s emisním programem

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud