Ačkoliv prodeje Toyoty GT86, a k ní přidružených modelů Subaru a Scionu, nejsou kdovíjak oslnivé a o druhé generaci se zatím Japonci příliš nevyjadřují, menší kupátko jim asi proti srsti není. Alespoň to naznačuje koncept S-FR.
Pouze 3990 mm dlouhé, 1695 mm široké a 1320 mm vysoké kupé boduje stejnou koncepcí jako větší bráška, tedy motorem za přední nápravou a pohonem zadních kol. Zážehová patnáctistovka, původem z japonské specifikace Corolly, má 130 koní a 148 Nm, přičemž na již zmíněnou zadní nápravu tuto sílu přenáší šestistupňová manuální převodovka Aisin. Hmotnost se povedlo stlačit pod jednu tunu (celkově 980 kilogramů), konkrétnější dynamická data nicméně Toyota nezveřejnila. Víme alespoň, že podvozek využívá nezávislého zavěšení kol.
Na první pohled nevypadá S-FR s velkým nasávacím otvorem příliš agresivně, detailnějším pohledem nicméně zjistíte, že té sportovní agrese je více než dost. Už jen lehce zamračená přední světla (stejný tvar mají i zadní skupinové reflektory), jediná koncovka výfuku ve velkém difuzoru nebo černé doplňky na jinak jasně žluté karosérii. Tohle prostě bude přitahovat pozornost lidí.
Stejné barevné schéma si osvojil také minimalistický interiér, kde zcela chybí jakýkoliv displej multimediálního systému. Pokud by toto značka převedla i do sériové výroby, zasloužilo by si to v dnešních přetechnizované době hlasitý aplaus. Plně digitalizován byl naopak přístrojový štít, tvořený kruhovým sdruženým displejem a čtyřmi ukazateli teploty oleje, motoru atd. Na volantu je místo klasických tlačítek dotyková plocha. Středovou konzoli tvoří kruhové sdružené ovladače klimatizace a ventilace, respektive porty pro připojení USB. Po vzoru Mazdy, přičemž MX-5 se řadí k potenciálně nejvážnějším konkurentům, se dostalo na asymetrické výdechy ventilace s různým tvarováním. A ještě jednou zmínka o lehkonohém roadsteru - sériová podoba S-FR má být oproti němu o 10 000 dolarů (cca 239 000 korun) levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?