Německá automobilka Porsche včera informovala, že ještě letos se světu ukáže nejdivočejší verzi modelu Cayman.
Ta si odbude světovou premiéru v listopadu na výstavě Los Angeles Auto Show a dostane označení GT4 Clubsport. Ten byl spatřen už před několika měsíci při testovací proceduře, ale díky maskování karoserie a utajování informací jsme o něm nic moc nevěděli.
Pod jeho kapotou čekejme plochý šestiválec o objemu 3,8-litru, který nabídne výkon 385 koní. K tomu si připočtěte sníženou váhu o 40 kilogramů, takže výsledný efekt je zaručen. Chybět mu budou například zadní sedadla a ke snížení hmotnosti přispěla i instalace dílů z uhlíkových vláken. V rámci bezpečnosti pak nemá chybět ani bezpečnostní klec.
Mezi další změny patří jiné zavěšení předních kol, jenž bude ve stylu modelu 911 GT3 Cup, mechanický diferenciál na zadní nápravě a závodní brzdový systém s kotouči o průměru 380 mm na všech čtyřech kolech. Šestiválcový motor bude pracovat společně s automatickou převodovkou se dvěma spojkami a řidič si bude moci řadit skrze pádla pod volantem.
Nový Cayman GT4 Clubsport ale nebude čistě silniční záležitost. Výrobce jej totiž bude homologovat pro různé závodní série, jako je Pirelli World Challenge, Continental Tire Sports Car Challenge, Pirelli GT3 Cup Trophy USA, Ultra 94 GT3 Cup Challenge Canada a také pro klubové závody pořádané klubem Porsche Club of America.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, které na semaforu sice potrápily kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.