Opel společně s novou generací Astry myslí i na nejvýkonnější verzi OPC. O ní se podařilo zjistit další informace, které někoho mohou překvapit.
Pod její kapotou totiž najdeme "pouze" motor s objemem 1,6 litru. K celé věci se vyjádřil šéfinženýr značky Marc Schmidt, který řekl, že turbem dopovaná šestnáctistovka je „ největší motor, který se vejde pod její kapotu". Za vše může zmenšení rozměrů a snížení hmotnost, čímž je zmenšen i motorový prostor.
I aktuální ceník s technickými daty hovoří jasně, protože současné motory mají největší objem 1,6 litru. Benzínové motory pak mají nejvyšší objem 1.4 litru.„Vždycky můžete udělat něco zvláštního pro zvláštní projekt, ale právě zde se to zvláštní musí vejít do základní architektury,” uvedl dále Schmidt.
Současná Astra OPC má přitom dvoulitr s výkonem 280 koní. Novinka by přitom měla být silnější a taktéž by měla shodit na váze 200 kg. Pro dokonalé jízdní vlastnosti výrobce dodá verzi OPC odpružení HiPer Strut, jenž bude zásadně upraveno. Informací na závěr je, že nová Astra OPC bude mít pět dveří namísto tří. To samé čeká příští Renault Mégane RS jenž má nabídnout taktéž pětidvéřové provedení.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.