Renault oznámil, že budoucí ostrý Mégane RS se objeví na trhu až v roce 2016.
Čtvrtá generace Méganu byla světu ukázana poměrně nedávno, a to zatím jen jako pětidveřový hatchback. Podle divize Renault Sport se stávající Mégane RS zachová ještě nějakou dobu ve výrobě, ale nové RS bude v lecčem jiné. Předně to má být pětidvéřko, což je rozdíl od stávající verze kupé.
Sám Renault to vysvětluje tak, že je důležité, aby vůz zůstal praktický, stejně jako tomu je u RS Clio. Z hlediska výkonu motoru se další generace vozu dočká vyššího výkonu, což znamená, že by mohl dostat alespoň 300 koní. Současná generace přitom nabízí 275 koní.
Rozhodnutí o zvýšení výkonu bylo přijato jako opatření, aby byl udržen krok konkurenc. Nová generace by mohla taktéž dostat šestistupňovou manuální převodovku, ačkoli se v zákulisí hovoří i o automatu EDC z modelu Clio RS. Nový Mégane RS bude určitě i nadále s pohonem přední nápravy.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?