Pamatujete si na rok 2007, ve kterém vlastně přišlo první kupé/SUV, kterým bylo BMW X6? Od té doby se doslova roztrhl pytel s těmito verzemi a posledním příkladem se stává i zatím imaginární Hyundai Tucson Coupe.
Vše má na svědomí designér Theophilus Chin, který z nového Tucsonu udělal poměrně zajímavý kousek. Konkurovat by tak měl německému Mercedesu-Benz GLE Coupe a nebo BMW X4. Nedávno se také dostala na svět informace, že se svou Coupe verzí přijde i česká Škodovka, jenž si za cíl taktéž bere konkurovat bavorácké X4ce.
A jak vlastně návrh vznikl? Celkem jednoduše, designér Chin jednoduše vzal příď a záď standardního modelu a s lehkými úpravami dozadu implantoval zadek BMW X6 první generace. Díky tomu zadní světla nezasahují až do boků a na první dojem je patrná robustnost a pohlednost auta samotného.
Jak je asi jasné, výrobce se k celému návrhu odmít vyjádřit, ale stvoření nějaké sportovnější alternativy by nemuselo být pro korejského výrobce nic špatného. Uvidíme, zda tenhle povedený kousek někdy uvidíme na showroomech a nebo zda o něm budeme moci jen snít...
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?