Pamatujete si na rok 2007, ve kterém vlastně přišlo první kupé/SUV, kterým bylo BMW X6? Od té doby se doslova roztrhl pytel s těmito verzemi a posledním příkladem se stává i zatím imaginární Hyundai Tucson Coupe.
Vše má na svědomí designér Theophilus Chin, který z nového Tucsonu udělal poměrně zajímavý kousek. Konkurovat by tak měl německému Mercedesu-Benz GLE Coupe a nebo BMW X4. Nedávno se také dostala na svět informace, že se svou Coupe verzí přijde i česká Škodovka, jenž si za cíl taktéž bere konkurovat bavorácké X4ce.
A jak vlastně návrh vznikl? Celkem jednoduše, designér Chin jednoduše vzal příď a záď standardního modelu a s lehkými úpravami dozadu implantoval zadek BMW X6 první generace. Díky tomu zadní světla nezasahují až do boků a na první dojem je patrná robustnost a pohlednost auta samotného.
Jak je asi jasné, výrobce se k celému návrhu odmít vyjádřit, ale stvoření nějaké sportovnější alternativy by nemuselo být pro korejského výrobce nic špatného. Uvidíme, zda tenhle povedený kousek někdy uvidíme na showroomech a nebo zda o něm budeme moci jen snít...
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.