Už jen několik málo dní nás dělí od autosalonu ve Frankfurtu nad Mohanem. Tam svou premiéru prožije velká spousta novinek. Například i dlouho očekávaný Jaguar F-Pace.
Současná situace na trhu luxusních vozů je zcela jednoznačná. Chce-li se automobilka prosadit ve velkém na globálním trhu půjde jí to bez pořádného SUV jen těžko. To jako první pochopilo Porsche a již v roce 2002 vypustilo do světa svůj Cayenne. Díky tomu si výrobce sportovních vozů získal širokou paletu nových zákazníků a několikanásobně tak zvýšil své prodeje.
Po vzoru Stuttgartské automobilky tak na svých SUV pracuje spousta výrobců luxusních vozů jako je Maserati, Bentley nebo Jaguar.
A právě Jaguar nyní konečně vypouští do světa nemaskovanou podobu svého F-Pacu.
Ten si svou živou premiéru sice odbude až ve Frankfurtu, my jsme ho ale mohli spatřit již několikrát. Například na propagačních videí, také ale v průběhu první etapy slavného cyklistického závodu Tour de France jako doprovodné vozidlo stáje Sky.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?