Italský premiér varuje, Maroni žertem hrozí, ale Ecclestone je ohledně Monzy neoblomný

Robert RoBertino Pavelka, 2. září 2015, 11:35 Aktualizováno 2.9.2015, 15:15 Google+

Smlouva mezi tradičním okruhem v Královském parku a FOM vyprší na konci tohoto roku. Ikona F1 a trať, na níž se v historii jelo nejvíc Grand Prix stále nemá jisté prodloužení kontraktu - hodlá pro to udělat maximum.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Bernie Ecclestone nehodlá dělat v případě pořadatelů žádné výjimky

Bernie Ecclestone nehodlá dělat v případě pořadatelů žádné výjimky | foto: Red Bull Racing

Sdílejte článek

Otazníky nad okruhem, kde diváci viděli jedny z nejdramatičtějších závodů, ale také smrtelné nehody hraběte Wolfganga von Tripse či Ronnie Petersona přetrvávají. Ecclestone v průběhu letošního roku vstoupil do jednání se zástupci okruhu Imola a tím vlastně připomněl dávnou historii - byl to právě on, kdo v roce 1980 poprvé a naposledy sebral Monze pořádání italské Grand Prix právě na úkor Imoly. 

Ve Spa Ecclestone nebyl ohledně nové smlouvy s Autodromo Nazionale di Monza optimistický: "V tuto chvíli nevím nic jistého. Se zástupci trati se setkám v září a doufám, že Monzu neztratíme. Šance na její udržení v kalendáři existuje." Je nutné podotknout, že mezi návrhy ohledně italského závodu je i varianta, že by se podobně jako v případě jiných zemí Monza a Imola v pořádání italské Grand Prix po roce střídaly.

Šéf Federace italského motorsportu (ACI) Angelo Sticchi Damiani nicméně v úterý prohlásil, že dohoda o účasti Monzy v seriálu F1 přinese ještě mnoho jednání. "Monza nesmí spoléhat jenom na to, že je dobře známá. Ohledně její historie je Bernie citlivý, ale musíme vzít v úvahu, že formule 1 je drahá a my musíme především splnit nutné finanční závazky. S trochou optimismu se domnívám, že to je možné zvládnout. Bernie chce konkrétní opatření a my mu je musíme navrhnout."

img-responsive

Pro české fanoušky je Monza specifická, neboť tu debutoval doposud jediný český účastník MS F1 Tomáš Enge. | foto: BPA sport marketing, a.s.

Prezident regionu Lombardie Roberto Maroni uvedl, že jeho vláda je ochotna s organizací pomoci a podílet se částkou 70 milionů eur určených na přeměnu infrastruktury okruhu v následujícím desetiletí. Nelze však z této sumy použít třeba jen část na uhrazení zvýšeného poplatku požadovaného FOM, což je v této chvíli jeden z hlavních bodů jednání mezi oběma stranami. "Nestojíme o to, abychom se střídali s tratěmi v Imole nebo Mugellu. Monza je dle mého názoru jediným možným místem pro konání Grand Prix Itálie." A Maroni neopomněl zažertovat i ohledně současné politické situace. "Spojené království nemá výhrady proti pozastavení Schengenské dohody, takže Bernie se do Itálie dostane jen v případě, že s Monzou podepíše smlouvu."

Do třaskavé atmosféry se pouštějí i další politici, italský premiér Matteo Renzi vyslovil svůj názor pro italské rádio RTL 102.5 značně ostře: "Formuli 1 nemohou vládnout jen peníze, nýbrž i tradice. Řekněme panu Ecclestoneovi jasně a nekompromisně: »Ruce pryč od Grand Prix Itálie na Monze«!" vyzval politik Ecclestonea, aby ponechal italský závod tam kde je.

Ecclestone podotkl, že dny dotovaných poplatků za ikonické Grand Prix jsou minulostí. "Letošní Grand Prix Itálie na Monze už je jistá, ale nikoli její budoucnost pro další ročníky. Smlouva je připravena a já budu jen rád, když se s lidmi z Monzy dohodnu. Po léta si na Autodromo dělali co chtěli, ale takhle už to nefunguje. Svět se změnil," uvedl Bernie pro list Corriere della Sera. Zároveň důrazně popřel, že by existovaly petice podepsané tisíci zastánců okruhu. "Shánět podpisy je velice snadné," dodal.

Ecclestone také zdůraznil, že zvýšené nároky uplatňované FOM jsou stejné pro Monzu i pro ostatní pořadatele evropských Grand Prix. "Nechci po nich víc než v dalších případech, všichni mají stejné povinnosti," dodává boss F1.

Vytisknout

Diskuze: Italský premiér varuje, Maroni žertem hrozí, ale Ecclestone je ohledně Monzy neoblomný

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Pohonná jednotka Hondy

Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Lando Norris po startu zádovu v Austrálii

McLaren doufá, že i letos dokáže ve vývoji předčit své soupeře. Kdy nasadí další novinky?

Lewis Hamilton s Mercedesem W15 v Bahrajnu

Alonso už nepovažuje Mercedes za atraktivní. Zůstává u Aston Martinu, opět s Hondou za zády

Sebastian Vettel

Vettel k Mercedesu a Sainz k Red Bullu? Vyjádřují se Russell i Marko

Max Verstappen s Red Bullem RB20

"Maxe už letos nikdo nedostihne," mrzí Wolffa. Hamilton odešel z tiskové konference

Alexander Albon a celý Williams zatím mají ke spokojenosti hodně daleko

PROHLÁŠENÍ po GP Japonska: Rozjásaný Cunoda, pohřební nálada u Williamsu

Juki Cunoda rozjásal davy domácích fanoušků

GP JAPONSKA: Pohodové vítězství Red Bullu, Ferrari strategicky na výši

McLarenům se kvalifikace mimořádně vydařila

PROHLÁŠENÍ po kvalifikaci: Red Bull na koni, u McLarenu vládne bojovná nálada

Max Verstappen bez konkurence opanoval kvalifikaci na okruhu Suzuka

KVALIFIKACE GP JAPONSKA: Red Bull zpět na vítězné vlně, úspěšný McLaren, potrestaný Mercedes

Aston Martin přivezl do Suzuky několik drobných aerodynamických změn

Poslední trénink opanovaly Red Bully s Mercedesy v zádech, Ferrari ztrácí

  • Pátek

    • Trénink (5:30 - 6:30)
    • Kvalifikace (9:30 - 10:14)
  • Sobota

    • Závod (5:00 - 6:00)
    • Kvalifikace (9:00 - 10:00)
  • Neděle

    • Závod (9:00)

Průběžné pořadí šampionátu:

1. VERSTAPPEN, 2. PÉREZ, 3. L... Celé pořadí

dní | hod | min | sek

reklama

Doporučujeme

Button se v současné době stává středobodem posledních týmových přesunů

Trh s jezdci pro rok 2016 se uzavírá, oči se upírají k Buttonovi s Magnussenem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Honda odhaluje ambiciózní cíl pro svůj návrat do F1 v roce 2026

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud