Britská automobilka TVR byla v posledním desetiletí známá pro svou specifickou stavbu sportovních vozů. Její základ tvořil kovový trubkový rám, který byl „obalen“ laminátovou karoserií. V roce 2013 se společnost ale ocitla ve finanční krizi a takřka zmizela ze světa. Nedávno ale ohlásila svůj návrat.
Za tímto návratem stojí slavný konstruktér formule 1 a silničních vozů McLaren, Gordon Murray, ve spolupráci se slavnou americkou společností Cosworth.
Ke svému návratu oznámila automobilka, že v roce 2017 můžeme očekávat zcela nový sportovní vůz a to v produkci 250 vozů. Od tohoto prohlášení neuběhlo mnoho času a TVR vydává další. A to sice, že všech 250 avizovaných vozů, je již předobjednáno. Každý z 250 zájemců byl již vyzván k zaplacení zálohy 5 000 liber (zhruba 185 000 CZK).
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?