Pokud vám není cizí filmová série Rychle a zběsile, určitě velmi dobře znáte oblíbenou sérii sportovních vozů značky Nissan s označením Z. Podle informací, které přinesl britský magazín AutoCar to ale s další generací oblíbených sporťáků nevypadá vůbec růžově.
„Série Z potřebuje více revoluci než evoluci.“ Přesně to prohlašuje Shiro Nakamura – šéfdesigner Nissanu. A přesně podle tohoto hesla se chystá Nissan zachovat. Nástupce sportovních vozů Nissan 350z a 370z tak bude pravděpodobně crossover.
Ač sportovně laděný, stále se bude jednat o crossover. Je tak dost možné, že zapřísáhlí fanoušci modelů Z, tento krok Nissanu jen těžko odpustí. Vedení Nissanu si ovšem slibuje, že nově pojatý vůz přiláká zcela novou zákaznickou základnu.
Více se o budoucnosti série Z dozvíme na frankfurtském autosalonu. Prozatím je jisté pouze to, že vůz bude stát na nové platformě CMF B, která vznikla na základě spolupráce s francouzským Renaultem. Rozměrově by tak vůz mohl připomínat známý crossover Juke.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.