Pokud vám není cizí filmová série Rychle a zběsile, určitě velmi dobře znáte oblíbenou sérii sportovních vozů značky Nissan s označením Z. Podle informací, které přinesl britský magazín AutoCar to ale s další generací oblíbených sporťáků nevypadá vůbec růžově.
„Série Z potřebuje více revoluci než evoluci.“ Přesně to prohlašuje Shiro Nakamura – šéfdesigner Nissanu. A přesně podle tohoto hesla se chystá Nissan zachovat. Nástupce sportovních vozů Nissan 350z a 370z tak bude pravděpodobně crossover.
Ač sportovně laděný, stále se bude jednat o crossover. Je tak dost možné, že zapřísáhlí fanoušci modelů Z, tento krok Nissanu jen těžko odpustí. Vedení Nissanu si ovšem slibuje, že nově pojatý vůz přiláká zcela novou zákaznickou základnu.
Více se o budoucnosti série Z dozvíme na frankfurtském autosalonu. Prozatím je jisté pouze to, že vůz bude stát na nové platformě CMF B, která vznikla na základě spolupráce s francouzským Renaultem. Rozměrově by tak vůz mohl připomínat známý crossover Juke.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?