SUV dnes vládnou světu. Lidé ale stále touží po autech, která nabídnou i nějaký ten sportovní požitek. Tomuto segmentu ještě do nedávna vládlo BMW X6. Tomu nyní začíná konkurovat nový Mercedes Benz GLE Coupe. Pozadu nechce být ale ani další něměcká automobilka.
Volkswagen totiž již pilně pracuje na příští generaci SUV Tiguan. Ta by měla světlo světa spatřit již letošní rok. Dočkat bychom se ale měli dalších dvou verzí. Hned příští rok dorazí prodloužená verze s párem sedadel navíc. V roce 2017 bychom se pak mohli dočkat verze pětidvéřového kupé s velice sportovním vzezření.
Na základě tohoto sportovního kupé, bychom se pak do roku 2018 mohli dočkat ostré verze Tiguan R. Pod jeho kapotou nalezneme motor z Golfu R s výkonem přes 300 koní. Ten bude přerozdělován dvojspojkovou šestistupňovou převodovkou na všechny čtyři kola.
Vypadá to tak, že Audi RS Q3, BMW X2 M a Mercedes-Benz AMG GLA 45 dostanou soupeře, kterého nebude radno podceňovat.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?