Není to zas tak dávno, co japonský Nissan představil brutalitu na 4 kolech se jménem Juke-R 2.0. Tehdy to vypadalo, že se bude jednat o pouhý koncept, jenže nové zprávy naznačují, že automobilka chystá jeho výrobu.
Podle samotného Nissanu je v plánu výroba celkem 17 kusů šíleného Juku-R 2.0 a každý z nich má stát 590 tisíc dolarů! Jeho premiéra se odehrála na letošním festivalu Goodwood Festival of Speed a konečný počet vyrobených vozů se může ještě změnit. Tak či tak, exluzivita je díky vysoké ceně zřejmě plně zaručena.
Tato ostrá verze si vypůjčila twin-turbo šestiválcový 3,8-litrový motor z kupé GT-R Nismo, takže vůz nabízí výkon 600 koní a 652 Nm točivého momentu. Stálý pohon všech kol je samozřejmostí a zrychlení z 0-100 km / h se má uskutečnit do 3,7 sekundy. Maximální nejvyšší rychlost pak činí 257 km / h, což je na malý crossover více než dost.
O tom, zda se nakonec dostane nějaký ten kousek i na evropský trh, to se výrobce nezmiňuje, zřejmě tak bude záviset na poptávce, která je podle aktuálních zpráv ne zrovna malá.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?