S příchodem faceliftovaného Áčka od Mercedesu netrvalo dlouho a máme tu i jeho vylepšené bratry v podobě CLA 45 AMG, CLA 45 AMG Shooting Brake a GLA 45 AMG.
Mercedes-Benz pro ně připravil řadu technických vylepšení, mezi které se řadí podstatně upravený 2,0-litrový čtyřválec. Ten totiž posílil z původního výkonu 360 koní a 450 Nm na 381 koní a 475 Nm točivého momentu.
Kromě toho přibyla i inovovaná automatická převodovka AMG SPEEDSHIFT DCT 7, která nyní přichází s kratšími jednotlivými převodovými stupni. K dispozici je také nový otočný ovladač systému AMG Dynamic Speed, jenž dává řidiči na výběr ze 4 jízdních režimů: Comfort, Sport, Sport + a Individual.
Za příplatek 2,618 eur přidá Mercedes-Benz balíček AMG DYNAMIC PLUS, který přináší mechanický samosvor na přední nápravě a sportovní podvozek. Dále je tady i paket AMG Ride Control s upraveným podvozkem a adaptivními tlumiči, který navíc dodá převodovce ostrý jízdní režim Race.
Všechny modely jsou již k dispozici na objednávku a na domácím trhu v Německu požaduje výrobce 56,673 eur za CLA 45 AMG, zatímco za jeho praktičtějšího a uhlazenějšího bratra Shooting Brake si naúčtuje 57,268 eur. Pokud jde o GLA 45 AMG, ten je oceněn sumou 56,168 eur.
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?