Renaul Kwid - mini Duster pro Indii

ar3, 20. května 2015, 13:21 Google+

Francouzský Renault se nedávno rozhodl pro spolupráci s japonským Nissanem. Z této spolupráce vzešla nová platforma CMF-A, na které je postavena novinka Kwid, která je určena hlavně pro Indický trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault

Sdílejte článek

SUV sem, crossover tam. Tak by se dala s lehkým parafrázováním oblíbeného výroku pana prezidenta, nejlépe charakterizovat současná situace v automobilovém průmyslu. A aby toho nebylo málo, automobilky se doslova předhánějí v tom, kdo vyrobí největší SUV, kdo nejmenší crossover a kdo bude mít nejvíce přihrádek na posmrkané kapesníky.

Nyní do tohoto souboje nasazuje francouzský Renault novou zbraň. Tou je novinka určená primárně pro indický trh – Renault Kwid. Ten se sice se svými rozměry 3,68 m na délku a 1,58 na šířku řadí do segmentu mini aut, ale díky přítomnosti oplastování a zvýšenému podvozku, který je založen na zcela nové platformě CMF-A. Ta byla vytvořena ve spolupráci s japonským Nissanem. Díky tomu s vůz se hrdě řadí do segmentu crossover.

Při pohledu jsem lehce zauvažoval, zdali toto Renault opravdu myslí vážně. Kwid je jedinečný svými malými rozměry, ale rozhodně nezapře svou podobnost s rumunskou Dacií Duster. To je zřejmé hlavně při pohledu na hnědou verzi vozu, která je pro Duster natolik typická. Vlastně se stále nemohu zbavit dojmu, že se v Renaultu někomu během praní smrskl původní Duster, na což oná osoba řekla „ono to vlastně nevypadá špatně, v Indii se to bude určitě líbit“. To ovšem jen potvrzuje ten fakt, že do Evropy by tento vůz měl skutečně dorazit pod křídly rumunské Dacie.

Tímto bych rád ukončil vzájemné porovnání s Dusterem, ale co se týče interiéru je to vlastně stále stejná písnička. Naštěstí alespoň zde se dočkáváme mnohých inovací. Například klasické budíky byly nahrazeny elektronickým displejem. Celá palubní deska nyní působí honosněji. K tomu přispívají mnohem čistější linky a minimum rušivých elementů. Většina ovládacích prvků je v těsné blízkosti sedmipalcového dotykového displeje, který je umístěn ve vrchní části středové konzole.

Více toho bohužel o technické stránce tohoto přeznačkovaného mini Dusteru uvolněno nebylo. Mluví se ale o využití motorů z nové generace Twinga. 


Vytisknout

Diskuze: Renaul Kwid - mini Duster pro Indii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Volvo

Vozů s vadnými airbagy od společnosti Takata je již přes 33 milionů!…

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud