Renaul Kwid - mini Duster pro Indii

ar3, 20. května 2015, 13:21 Google+

Francouzský Renault se nedávno rozhodl pro spolupráci s japonským Nissanem. Z této spolupráce vzešla nová platforma CMF-A, na které je postavena novinka Kwid, která je určena hlavně pro Indický trh.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault

Renault | foto: Renault

Sdílejte článek

SUV sem, crossover tam. Tak by se dala s lehkým parafrázováním oblíbeného výroku pana prezidenta, nejlépe charakterizovat současná situace v automobilovém průmyslu. A aby toho nebylo málo, automobilky se doslova předhánějí v tom, kdo vyrobí největší SUV, kdo nejmenší crossover a kdo bude mít nejvíce přihrádek na posmrkané kapesníky.

Nyní do tohoto souboje nasazuje francouzský Renault novou zbraň. Tou je novinka určená primárně pro indický trh – Renault Kwid. Ten se sice se svými rozměry 3,68 m na délku a 1,58 na šířku řadí do segmentu mini aut, ale díky přítomnosti oplastování a zvýšenému podvozku, který je založen na zcela nové platformě CMF-A. Ta byla vytvořena ve spolupráci s japonským Nissanem. Díky tomu s vůz se hrdě řadí do segmentu crossover.

Při pohledu jsem lehce zauvažoval, zdali toto Renault opravdu myslí vážně. Kwid je jedinečný svými malými rozměry, ale rozhodně nezapře svou podobnost s rumunskou Dacií Duster. To je zřejmé hlavně při pohledu na hnědou verzi vozu, která je pro Duster natolik typická. Vlastně se stále nemohu zbavit dojmu, že se v Renaultu někomu během praní smrskl původní Duster, na což oná osoba řekla „ono to vlastně nevypadá špatně, v Indii se to bude určitě líbit“. To ovšem jen potvrzuje ten fakt, že do Evropy by tento vůz měl skutečně dorazit pod křídly rumunské Dacie.

Tímto bych rád ukončil vzájemné porovnání s Dusterem, ale co se týče interiéru je to vlastně stále stejná písnička. Naštěstí alespoň zde se dočkáváme mnohých inovací. Například klasické budíky byly nahrazeny elektronickým displejem. Celá palubní deska nyní působí honosněji. K tomu přispívají mnohem čistější linky a minimum rušivých elementů. Většina ovládacích prvků je v těsné blízkosti sedmipalcového dotykového displeje, který je umístěn ve vrchní části středové konzole.

Více toho bohužel o technické stránce tohoto přeznačkovaného mini Dusteru uvolněno nebylo. Mluví se ale o využití motorů z nové generace Twinga. 


Google+ Vytisknout

Diskuze: Renaul Kwid - mini Duster pro Indii

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda Karoq

Vyzkoušeli jsme novou Škodu Karoq. Tady jsou první dojmy z pravého českého SUV

Koncept elektrického závodního vozu, který připravuje Volkswagen pro závod Pikes Peak

Volkswagen odhalil své elektrické závodní monstrum! Jeho premiéra se uskuteční už v lednu

Eclipse Cross je nejnovějším SUV japonského Mitsubishi.

Mitsubishi odhalilo své velkolepé plány: Stamiliardové investice do vývoje a 11 nových modelů

Nový a plně elektrifikovaný Hummer H1 od rakouské společnosti Kreisel Electric představil dokonce sám Arnold Schwarzenegger

Nový Hummer má za sebou silniční premiéru, vypadá absolutně famózně

Nová Dacia Duster nabídne působivější exteriér a hodnotnější interiér - praktičnost a nízkou cenu si ovšem zachovává

Dacia je připravená přejít na výrobu elektromobilů, čeká jen na vhodné podmínky

Přístroj RobinOne si dává za cíl způsobit revoluci ve výměnách motorového oleje

Znáte nejčastější technické problémy automobilů?

Požár Tesly model S dal hasičům zabrat

Hasiči čelí na silnicích novým problémům, uhasit elektromobily není vůbec jednoduché

reklama
reklama

Doporučujeme

Volvo

Vozů s vadnými airbagy od společnosti Takata je již přes 33 milionů!…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Československá Tatra 805 "kačena"? Dnes budí rozruch v Kanadě

  3. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  4. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  5. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  6. Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

reklama