Jízdní dojmy: Kia Sorento 2,2 CRDI

ar2, 12. února 2015, 17:08 Google+

V pořadí třetí generace Kie Sorento byla dnes představena novinářům. A my tak máme možnost vám přinést čerstvé jízdní dojmy včetně nejdůležitějších změn a všech zajímavostí, které tato novinka přináší.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
kia sorento

kia sorento | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Je to již třináct let, co se na našem trhu představilo velké SUV pod značkou Kia. Sorento první generace odstartovalo velmi úspěšnou kariéru  na tuzemském trhu. To ostatně dokládá i více než 3500 prodaných modelů Sorento od roku 2002. S přihlédnutím  na charakter našeho trhu je to úctyhodný výsledek.

Dovolím si zmínit, že se Kia v posledních letech pohybuje v plusových číslech. Minulý rok byla osmou nejúspěšnější automobilkou na našem trhu co do počtu prodaných aut s téměř 6% podílem. Daleko zajímavější je umístnění mezi automobilkami v prodejích soukromým zákazníkům. V této statistice zaujmula automobilka 4 místo. Na závěr ještě jedno prvenství tentokrát českého importéra Kia Motors Czech, který se v roce 2014 stal nejlepším Evropským importérem Kia.

Zpět ale k novince, kterou dnes české zastoupení představilo českým novinářům. Nové Sorento prošlo výraznou modernizací, která se dotkla všech částí vozu. Nová karoserie s vyšším procentuálním zastoupením vysokopevnostní oceli, modernizované nápravy, zbrusu nová bezpečnostní výbava nebo nové barvy. To je jen úzký výčet změn, kterými Sorento prošlo.

Začnu od nových systémech a prvcích výbavy. Nejzásadnější novinkou v oblasti bezpečnostních a komfortních systémů je adaptivní tempomat, který disponuje i funkcí popojíždění v kolonách. Druhým velmi užitečným pomocníkem je asistent hlídání mrtvého úhlu, který díky dvojici senzorů umístěných pod zadními světly, umí pomoci i při parkování. Respektive při následném couvání z řady vozidel vás upozorní, pokud kolem vás bude projíždět vozidlo.  Dalším prvkem výbavy, který vám usnadní parkování je kamerový pohled 360° kolem vozu. Jako méně přínosný považuji asistent varování opuštění jízdního pruhu, který varuje až těsně před opuštěním z jízdního pruhu a aktivně nezasahuje do řízení.

Pod kapotou se opět objevil motor 2,2 CRDI s výkonem 200 koní. Ten prošel sice rozsáhlou modernizací, ale více síly bohužel nenabral. Na druhou stranu je výrazně tiší a kultivovanější. To hlavně díky novému krytu rozvodového řetězu, upravené hřídele a odhlučnění motorového prostoru. Nový je i samotný blok motoru a hlava válců. Zajímavou novinkou jsou i stěny pístů, které mají nanopovlak ze syntetických diamantů, čímž se snížilo tření o 9%.

První jízdní dojmy jsou sice jen ze zhruba půlhodinové jízdy, kdy jsem měl možnost ujet po okreskách necelých 30 kilometrů, ale i tak jsem si mohl udělat ucelený obrázek. Největším překvapením byl automat a řízení. Automat řadil rychle, rozvážně a naprosto plynule. Ve sportovním módu nedržel sveřepě otáčky u červeného pole, když to nebylo potřeba a v eko režimu zbytečně nepodtáčel motor.

Řízení mělo optimální odpor a poskytovalo překvapivě dobrou zpětnou vazbu. Celková odladěnost podvozku a jeho jistota se projevila po pár kilometrech, stejně jako tichost s jakou zvládal tlumit nerovnosti. Rozbité okresky i na 18-ti palcových kolech zvládal žehlit překvapivě dobře. Jediným úskalím byly ostré nerovnosti, s kterými si tak sebevědomě neporadil.

Na podrobnější informace si musíme počkat až na klasický týdenní redakční test. Jedno je však jasné. Segment velkých SUV má nového a silného soupeře a zvláště pak při srovnání s Hyundaiem Grand SantaFe, vychází Sorento jako vítěz.

Vytisknout

Diskuze: Jízdní dojmy: Kia Sorento 2,2 CRDI

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

VIDEO - Vzácná Pagani Zonda F byla zničena při nehodě v Dubaji - anotační foto

VIDEO - Vzácná Pagani Zonda F byla zničena při nehodě v Dubaji

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud