Kia Sportage facelift: První jízdní dojmy

Filip Toužimský, 5. dubna 2014, 08:15 Google+

Třetí generace Jihokorejského SUV Sportage prošla faceliftem. Oficiální představení v České Republice proběhlo včera a my jsme u toho samozřejmě nechyběli. Přinášíme vám všechny důležité informace a první jízdní dojmy.

Počet komentářů:  2 komentáře (Poslední 07.04. 13:18) Napište svůj názor
Kia Sportage facelift: První jízdní dojmy - anotačné foto

kia sportage | foto: Filip Toužimský, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Druhý nejprodávanější model automobilky Kia na českém trhu je po Cee´du SUV Sportage. Od svého uvedení na trh se pro něj rozhodlo více než 5 500 českých řidičů a tak je jeho facelift velmi očekávanou událostí. Změn se v rámci faceliftu odehrálo hned několik. Pozměněn byl design exteriéru a interiéru, přibyly nové prvky výbavy a pozměněna byla také technika.

Exteriér – Decentní omlazení

Obměna designu není moc výrazná. Však se to ani neočekávalo. Facelift, který čeká každý model většinou uprostřed životního cyklu (v případě Sportage po 4 letech), přináší jen decentní změny. Nová je například maska chladiče, vzadu jsou nové LED světlomety a celkový dojem z vozu podtrhují kola z lehkých slitin s novým designem. Ty můžete mít ve velikostech od 16 až do 18 palců.

Interiér – Stále robustní

Interiér je přesně takový, jaký jej zníme z předfaceliftové verze.  To znamená, že v něm nacházíme příjemné materiály a kvalitní zpracování. Horní části výplní dveří, přístrojová deska nebo středový tunel, tam všude jsou měkčené plasty. Velkorysý prostor, který nabízí na předních sedadlech zvláště v příčném směru jistě oceníte. Sedadla mají měkkou výplň a nepříliš velké boční vedení, což vás nebude tolik trápit. Vrásky vám bude dělat výhled z vozu. Masivní A sloupky zakryjí v zatáčce i středně velké MPV. O nic lepší to není ani při výhledu vzad, kde se znovu setkáváte s velmi masivními sloupky a korunuje to malé zadní okno.

Obměnou prošel panel přístrojů nazývaný Supervision, jehož součástí je LCD display s úhlopříčkou 4,2 palce. Nově je k dispozici profesionální audio systém Infinity by Harman®, dále posilovač řízení Kia FlexSteer s volitelnými režimy a nové vstupy USB/iPod.

Jízda – SPORTage

Změny se také týkaly podvozku. Nově má SUV od Kie upravený příčný zkrutný stabilizátor vpředu, který potlačuje nedotáčivost při průjezdu zatáčkou. Na zadní nápravě byly pružiny vyměněny za tužší, a přední i zadní tlumiče dostaly nový systém ventilů. Celkově se z trochu „houpavého“ SUV stává auto, které se nebudete bát poslat do zatáčky rychleji, než jste byli u předfaceliftované verze zvyklý. Sportage se vrhá do zatáček ochotně, poslušně drží stopu, náklon i přes vyšší těžiště není tak výrazný a ostřejší jízda vás nudit rozhodně nebude.

Tužší nastavení se logicky odráží na komfortu. Nemůžeme říci, že byla Sportage na silnicích, které byly po zimně plné výmolů, nekomfortní, jen si občas dovolila nějakou tu nerovnost přenést do interiéru. Nutno dodat, že auto bylo obuto na nízko profilových 18“ kolech. Každopádně, více nás zaskočil hluk od podvozku, který se linul při přejezdech ostřejších nerovností. Naopak aerodynamický hluk byl vskutku na nízké hladině. Dopomohlo k tomu i nové odhlučnění. To spočívá v doplnění o tlumící mezivrstvu čelního skla.

Dieselový dvoulitr má zdravou sílu a náruživost. Přitom se mu zdatně daří maskovat svůj vznětový původ a svým tichým chodem přispívá ke klidu a pohodě v kabině vozu. Jeho dynamické schopnosti jsou obdivuhodné. Ještě aby ne, však disponuje stejným výkonem (135 kW) jako nová Škoda Octavia RS TDI.

Značně kolísavá spotřeba nepatří k nejsilnější stránce. Ve městě si motor vystačí s 8 litry, na dálnici taktéž a při jízdě mimo město jsme se dostali i k hranici 6 litrů. To však jen za předpokladu, že rezignujete na svižnou jízdu.

Cena - základ stojí stejně jako před faceliftem

Základní cena faceliftované verze je 419 980,- za tuto částku dostanete motor 1,6 GDI ve výbavě Active. Za 1,7 CRDi 85 kW se připlácí rovných 80 tisíc. Základní výbava obsahuje například: manuální klimatizaci, tónovaná skla, elektrická zrcátka s vyhříváním, elektrické ovládání všech čtyř oken, Rádio s CD, MP3 a USB, Centrální zamykání s dálkovým ovládáním, palubní počítač a 16“ litá kola. Tempomat nebo parkovací senzory jsou k dispozici jen pro nejvyšší výbavu Exclusive. Ta startuje s 1,7 CRDi na ceně 564 980,-. Za pohon 4x4, který je dostupný jen pro 2,0 GDI a 2,0 CRDi, si připlatíte 30 tisíc. Automat pro 2,0 CRDi 4x4 stojí navíc 40 tisíc.

Závěr – Facelift pro vyzrálé SUV se podařil

 

Nebudeme chodit dlouho kolem horké kaše. Sportage s nový faceliftem celkově dospěla a potvrdila své kvality. Jemné omlazení exteriéru, vyztužený podvozek, lepší tlumení vnějšího hluku a nadprůměrně schopný motor 2.0 CRDi, nás utvrdily v tom, že doposud 3. místo na evropském trhu v segmentu SUV, má zaslouženě. Je to velmi dobré auto, ale bez chyb určitě není. Komfort na rozbitých cestách a hluk od podvozku jsou úskalími, která mohou jinak vyspělé „sportáži“ uškodit.

My se už těšíme na klasický redakční test faceliftované třetí generace, kde budeme mít možnost jí pořádně prověřit.

 

 


Google+ Vytisknout

Diskuze: Kia Sportage facelift: První jízdní dojmy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 2, poslední 07.04.2014 13:18 Vložte komentář

Zobrazeny poslední 2 komentáře. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Fiesta ST přináší praktičnost i do Evropy, jak se to promítlo do dynamiky? - anotačno foto

Ford Fiesta ST přináší praktičnost i do Evropy, jak se to promítlo do dynamiky? 0

GM stále tají podrobnosti o platformě Boltu. Co je na ní speciálního? - anotačno foto

GM stále tají podrobnosti o platformě Boltu. Co je na ní speciálního? 0

McLaren představuje nejrychlejší elektromobil planety. Dovolit si ho může opravdu každý - anotačno foto

McLaren představuje nejrychlejší elektromobil planety. Dovolit si ho může opravdu každý 0

Vypadá divně, ale budete ho chtít. První géčko od AMG je něco jako GLS minulosti - anotačno foto

Vypadá divně, ale budete ho chtít. První géčko od AMG je něco jako GLS minulosti 0

TEST: Nissan Note 1.2 DIG-S: Rozporů plné japonské překvapení - anotačno foto

TEST: Nissan Note 1.2 DIG-S: Rozporů plné japonské překvapení 0

Dvanáct nejlepších sportovních vozů se utkalo na letištní dráze ve sprintu. Kdo to úplně projel? - anotačno foto

Dvanáct nejlepších sportovních vozů se utkalo na letištní dráze ve sprintu. Kdo to úplně projel? 0

Audi vyzývá Mercedes a BMW, chce mít u A8 nejlepší podvozek v segmentu - anotačno foto

Audi vyzývá Mercedes a BMW, chce mít u A8 nejlepší podvozek v segmentu 0

reklama
reklama

Doporučujeme

Nová Kia Soul se začala oficiálně nabízet v ČR za cenu 315 tisíc Kč

Nová Kia Soul se začala oficiálně nabízet v ČR za cenu 315 tisíc Kč

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dvanáct nejlepších sportovních vozů se utkalo na letištní dráze ve sprintu. Kdo to úplně projel?

  2. Rychlosti ani krásy moc nepobral. Kaipan Baby je nový český sporťák pro bohaté

  3. 9 věcí, které víme o netrpělivě očekávaném pořadu Clarksona, Maye a Hammonda

  4. Další parádní nález! Na prodej je skvostná Škoda 100 v původním stavu

  5. Je šest kol Mercedesu třídy G příliš drahých? Tady je solidní alternativa

  6. Jediné silniční BMW M1 Procar fascinuje. Má pohnutý osud s pohádkovým koncem

reklama