Audi A8 po faceliftu - lehčí a technologicky vyspělejší

Marek Litzman, 22. srpna 2013, 12:12 Google+ Frankfurt 2013

Vylepšovat skoro dokonalá auta nejvyšších tříd je jistě vždy oříšek. Přesto nebo spíše právě proto jsou inovace a facelifty těchto korábů docela zajímavé.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Audi A8

Audi A8 | foto: Audi

Sdílejte článek

Audi A8 patří do elitní skupiny nejluxusnějších vozů běžných značek, kam spadají také Mercedes Benz třídy S, BMW 7 a Jaguar XJ. Právě zde bývají představovány luxusní prvky, které postupně sestoupí do nižších řad, jak se to již mnohokrát stalo s dnes běžnými systémy jako ABS, ESP či s airbagy.

Audi do své A8 přináší taktéž něco nového. Tím jsou diodové světlomety s technologií Matrix. Automobil již nebude nabízen s jinými světlomety, než diodovými. Avšak vylepšená technologie Matrix zůstane za příplatek. Jedná se o soustavu diod schopných osvětlovat prostor před vozem s různou intenzitou v různých bodech. Je tak možné směřovat paprsek světla tak, aby neoslňoval protijedoucí řidiče, ale naopak dobře osvětlil chodce. Díky spolupráci s navigací dokáže systém svítit do nadcházející zatáčky.

Drobná vylepšení pak najdeme na mnoha místech. Elektronika dokáže účinněji korigovat řízení v případě nebezpečných situací, při parkování zase pomůže systém kamer snímajících celý prostor kolem vozu. Multimediální systém umí lépe distribuovat zábavu z vestavěných úložišť i z internetu.

Změny se odehrávaly také v motorovém prostoru. Pod kapotou se může nacházet sedm motorů, čtyři benzínové, jeden benzínový hybrid a dva dieselové. Diesely zastoupí třílitrový šestiválec a osmiválec 4,2 TDI o výkonech 258 a 385 koní. Benzínové varianty je možné získat s objemy tři a čtyř litry s výkony 310 a 435 koní. Větší motor je pak použit také v nejsportovnější variantě S8 s výkonem 520 koní. Nad tímto vším pak stojí největší motor v nabídce, dvanáctiválec o objemu 6 litrů. Jeho výkon je taktéž 520 koní, avšak měl by oproti S8 poskytovat více komfortní a luxusní projev. Naopak nejmenší objem má jediný hybrid v nabídce, dvoulitr doplněný elektrickým ústrojím, jehož maximální výkon je 245 koní. 

Vytisknout

Diskuze: Audi A8 po faceliftu - lehčí a technologicky vyspělejší

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

range rover evoque / lrx

Range Rover Evoque - menší technický facelift pro snížení spotřeby

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud