Řada Renault Scénic na českém trhu: k mání jsou tři verze

Stanislav Růžička, 19. dubna 2013, 22:23 Google+

Omlazená řada francouzského výrobce automobilů zahrnuje Scénic, prodlouženou verzi Grand Scénic a crossover XMod

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
renault scénic xmod

renault scénic xmod | foto: Renault

Sdílejte článek

Každý si tak přijde na své. Prodloužená verze nabídne pěti nebo sedmimístné provedení, velký zavazadlový prostor, jednoprostorové MPV XMod zase dynamičtější jízdu díky systému Extended Grip. Tento systém kontroly adheze napomáhá řidiči optimalizovat pohon  na hůře sjízdných površích, jako bláto, sníh a jiné. Zcela intuitivní provedení v podobě otočného ovladače nabídne tři jízdní režimy, a to Normální, Zlepšení trakce a Expert.

 

U prvně zmiňovaného režimu fungují systémy ESP, ASR normálně. Je zajištěna kontrola dráhy a pohonu s cílem udržet vůz na vozovce. Tento užíváme na kvalitních vozovkách s pevným povrchem. Při přemnutí na druhý režim, řidič signalizuje vozu horší kvalitu vozovky (bláto, písek) a díky systému ASR+ přenechává systému Extended řízení pohonu především předních kol. Točivý moment a celkově řízení pak řidič zcela ovládne na třetí režim. Vše však pouze do rychlosti 40 km/hod na nezpevněných vozovkách.

Co se týče výbav, nabízí modelová řada tři možnosti k výběru. Základní Expression, bohatší Dynamique a vrcholnou Privilege. Modely Scénic a Grand Scénic budou k mání ve všech výše uvedených výbavách, XMod jen v základní a nejvyšší.

 

Motorizované jednotky čítají benzinové i naftové agregáty, čtyřválce a tříválce. Některé budou vybaveny v rámci úspory paliva systémem Stop&Start či automatem EDC.

Novinka XMod, kombinace crossoveru a jednoprostorového MPV, je vozem pro ty sportovněji a do terénu založené. Vyšší světlá výška, ochrana spodku karoserie, tvarově zajímavě a stylisticky řešený přední a zadní nárazník, dodávají vozu jasných signálů, kde se bude vůz cítit nejlépe. Příjemný je 470 l zavazadlový prostor, multifunkční sedadla, použití nových LED denních svítidel, názorově plurální je pak povinnost použití pneumatik M&S (Mud and Snow).

 

Nejlevnější provedení začíná na 399 900 Kč, nejvíce si připlatíte za diesel Energy 1,6 dCi 96 kW/130 k FAP Stop & Start. Suma čítá 574 900 Kč.

Vytisknout

Diskuze: Řada Renault Scénic na českém trhu: k mání jsou tři verze

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

škoda superb

Nové FOTO Škody Superb: Nižší spotřeba, více prostoru a výraznější design

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud