VW Golf VII. Variant versus Škoda Octavia III. Combi

Stanislav Růžička, 2. dubna 2013, 23:32 Google+

Jednou z novinek ženevského autosalonu bylo představení verze Variant automobilky Volkswagen. Ten má oproti Octavii cílit na stylovější klientelu

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Golf Variant

Golf Variant | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Ženevský autosalon je za námi a my si můžeme připomenout nejzajímavější koncepty a budoucí sériové provedení, které jsme zde mohli obdivovat. Jednou z bezesporu povedených je i Golf Variant.

Sedmá generace je oproti předchůdci praktičtější a úspornější, konečně hezké je i zpracování zádi vozu. Bez ohledu na záměr se jedná o přímého konkurenta mladoboleslavského Škodovky. Ta v minulosti tvořila prodejního lídra, vše se však může s příchodem novinky změnit.

Hlavní výhody českého vozu smazány. Škodovka disponovala největším zavazadlovým prostorem, který byl u letošního modelu ještě zvětšen o 5 litrů na konečných 610 litrů, po sklopení zadních sedaček získáváme 1 720 litrů úložného prostoru, což je oproti konkurenci významné 120 litrové pozitivum. Variant získal 605 litrů a 1 620 litrů.

Oba vozy jsou nově postaveny na modulární platformě MQB, přinášející snížení hmotnosti základního modelu Golfu o 105 kg. Díky technologii BlueMotion klesla u turbodieselového 1,6 motoru s šestistupňovou převodovkou spotřeba na velice příjemných 3,3 l/100 km.

Totožný je technický základ, nabídka motorizací, zahrnující výkonové spektrum od 85 do 150 koní. Volit můžeme mezi pěti či šestistupňovou převodovkou, automatickou převodovkou DSG, oba vozy mohou disponovat i pohonem 4×4/4Motion. Co myslíte? Svede se boj pod jednou střechou?

 

Vytisknout

Diskuze: VW Golf VII. Variant versus Škoda Octavia III. Combi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Citroën C4

Citroen C4 Picasso: Odvážny dizajn pre rodinné MPV

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud