Opel Insignia jazdí už aj na LPG

Braňo Porubčan, 20. července 2012, 07:53 Google+

Opel Insignia je teraz k dispozícii s motorom 1.4 Turbo LPG ecoFLEX, konštruovaným na spaľovanie skvapalneného ropného plynu LPG.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Opel Insignia

Opel Insignia | foto: Opel

Sdílejte článek

Aktuálna vlajková loď značky Opel sa dá objednať s motorom na LPG so všetkými troma verziami karosérie – sedan, liftback a kombi Sports Tourer.

Nová Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX dosahuje výkon 103 kW/140 k a spotrebuje iba 7,6 litra LPG na 100 km. Oproti benzínovej verzii s motorom 1.4 Turbo, ktorá má spotrebu paliva 5,7 l/100 km, má verzia na LPG približne o 40% nižšie náklady na palivo.

Pre prevádzku s LPG konštruktéri Opel adaptovali turbodúchadlom prepĺňaný štvorvalec montážou zosilnených ventilov a ventilových sediel a modifikáciou riadiacej jednotky motora. Motor LPG sa kombinuje výlučne so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Palivová nádrž na LPG má objem 42 litrov a je integrovaná v priestore na rezervné koleso tak, že základný objem batožinového priestoru zostal zachovaný. Dojazd na LPG je do 500 kilometrov, ak vozidlo využije aj objem benzínovej nádrže, ktorá zostala v plnom rozsahu nezmenená, celkový dojazd je až 1700 kilometrov, čo je už slušná hodnota.

Uzáver palivovej nádrže na LPG je umiestnený pod spoločnou klapkou vedľa uzáveru palivovej nádrže na benzín. Opel k modelu Insignia 1.4 Turbo LPG ecoFLEX štandardne dodáva adaptéry na čerpaciu pištoľ LPG, umožňujúce tankovať kdekoľvek v Európe. Vodič môže prepínať medzi pohonom na LPG a benzín tlačidlom na prístrojovom paneli. Prevádzku na LPG signalizuje kontrolná LED. Veľmi prakticky je vyriešený palivomer v združenom prístroji, kde zásobu LPG a benzínu zobrazuje ten istý indikátor.

Pohon vozidiel skvapalneným ropným plynom LPG získava čoraz väčšiu obľubu. Nie je to prekvapujúce, pretože cena LPG na čerpacích staniciach je približne polovičná oproti benzínu. No vozidlá na LPG nemajú iba ekonomické výhody ale prispievajú aj k ochrane životného prostredia – motor na LPG produkuje o 15 percent menej oxidu uhličitého ako rovnako výkonný benzínový motor. V Európe je celkovo v prevádzke vyše 35 000 čerpacích staníc na LPG.

Vytisknout

Diskuze: Opel Insignia jazdí už aj na LPG

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

A

Mercedesy triedy A a B spĺňajú najprísnejšie ekologické limity

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud