Lada 2107 údajně končí

Marek Litzman, 16. dubna 2012, 10:05 Google+

Ruský výrobce AvtoVAZ údajně hodlá ukončit výrobu sedanů Lada 2107. Tato živoucí fosílie je ve výrobě ur více než 40 let.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lada

Lada | foto: Lada

Sdílejte článek

Zejména ruskými médii se jako blesk rozšířila zpráva, že příští týden by měla svoji kariéru skončit legenda mezi legendami, zejména v bývalém východním bloku. Tradiční "žigulik" neboli Lada 2107 má údajně na kahánku.

Kariéra slavného vozu začala již v roce 1966, kdy se objevil na trhu Fiat 124. O vůz, který získal i titul Auto roku, se začali zajímat také v sovětském bloku, kde hledali nový vrcholný vůz pro "běžný lid".  Smlouva byla uzavřena a v roce 1970 začaly z výrobní linky sjíždět první vozy VAZ/Lada 2101.

Pro sovětský trh byl původní Fiat upraven, dostal odolnější podvozek a větší světlou výšku, aby se lépe potýkal s nástrahami sovětských silnic.

Původní vůz s kulatými světly se vyráběl až do roku 1983, avšak již v roce 1980 přišla náhrada v podobě modelu 2105 a luxusnějšího 2107. Ačkoliv vzhledové inovace nebyly zrovna malé, technicky se toho mnoho nezměnilo.

Výroba sedanu 2107 probíhá do dnešních dnů, podobně jako verze kombi 2104 a odvozeného pickupu. Obě praktické verze se vyrábějí v továrně IzhAvto, kam se loni přesunula i výroba sedanu, kterou na linkách nahradil nový model Lada Granta.

O praktické modely je vysoký zájem mezi živnostníky i úřady, avšak prodeje sedanu skomírají. Přestože jeho prodeje přiživilo šrotovné a v loňském roce šlo o druhá nejprodávanější vůz v Rusku, po skončení tohoto programu prodeje opět upadly. Výsledkem by proto mohl být úplný konec přinejmenším sedanové verze jedné málem nesmrtelné legendy. Definitivně by se mělo rozhodnout tento týden. Ruskými médii však tato informace koluje jako prakticky jistá...

Vytisknout

Diskuze: Lada 2107 údajně končí

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Srba Servis

Nové prodejní a servisní centrum Volvo od Srba Servisu

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud