Ford EcoSport - nástupce modelu Fusion

Jan Ševčík, 5. ledna 2012, 00:07 Google+

O nástupci typu Fusion se již vedou dalekosáhlé spekulace. Model, který by se měl na evropských trzích představit v roce 2013, se ukáže jako studie již 7.ledna.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford

Ford | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

O připravovaném B-Maxu jsme již psali. Jeho reálný předobraz ukáže Ford na konceptu EcoSport 7.1. v Indii na New Delhi Auto Expo 2012. Z jeho designu lze vyčíst nový designový směr, který Ford přestavil na loňském frankfurtském autosalonu prostřednictvím studie Evos Concept.

Oproti první generaci typu Fusion, postavené jako zvýšený pětidveřový hatchback na bázi Fiesty,naznačuje koncept EcoSport posun více směrem k módní kategorii SUV. Vznikne tedy menší sourozenec typu Kuga. EcoSport byl vyvíjen v Brazílii, jeho záběr má být ale podstatně širší. Mimo jihoamerické a severoamerické trhy bude nabízen i v Asii a poté i na starém kontinentu. Podle AutoExpress by měl být EcoSport pod různými jmény nabízen na 100 trzích.

Na konceptu působí výrazně zejména příď, s masivním nasávacím otvorem odkazující svým tvarem právě na studii Evos. Boční a zadní pohled pak působí zcela konvenčním dojmem. Umístění rezervy na pátých dveřích bude nejspíše použito jen pro jihoamerická odbytiště. Právě na těchto trzích naváže na svého předchůdce prodávaného taktéž jako EcoSport, pro nějž se od roku 2003 rozhodlo přes 700 tisíc zákazníků.

Techniku podvozku pro EcoSport (B-Max) poskytne současná generace kompaktu Fiesta. Produkce by měla být realizována v Brazílii. Z technických dat bylo uveřejněno jen nasazení řadového přeplňovaného  tříválce o objemu 1,0 litru z řady EcoBoost. Ten by měl generovat solidní výkonovou špičku 120 koní a kroutící moment vrcholící hodnotou 170 N.m. Jeho technický koncept obsahuje moderní finesy jako přímé vstřikování paliva nebo proměnné časování ventilů.

Vzhledem k podvozku z Fiesty se nabízí výlučné nasazení pohonu předních kol, ale zejména pro trhy Jižní Ameriky je pravděpodobné i nasazení pohonu všech kol. To ve spojení se zážehovým dvoulitrem nabízí i současná generace EcoSportu. Převodovka by měla být pětistupňová manuální.

Vytisknout

Diskuze: Ford EcoSport - nástupce modelu Fusion

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

911 Cabrio

Porsche plánuje letos zvýšit prodeje, čelí ale další žalobě

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud