Mia Microbus - elektrický minimalismus

Jan Ševčík, 25. srpna 2011, 21:35 Google+

O značce Mia zatím slyšel málokdo. A přitom výroba jejich vozů byla již letos v červnu spuštěna. Do konce letošního roku umístí společnost na trh 4 tisícovky elektromobilů.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Microbus

Microbus | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Počátky ambiciózního projektu vedou k francouzské firmě Heuliez do roku 2008. Poté projekt přešel pod německo-francouzskou skupinu Mia Electric GmbH. Ta jeho finální podobu představila na letošním autosalonu v Ženevě. Vozy se značkou Mia vznikají v továrně ve francouzském Cerizay.

Za poněkud netradičním "krabicovitým" zevnějškem stojí designér působící dříve u VW Murat Günak. Karoserie microbusu je jednoprostorová a přístup do kabiny mají na starost boční posuvné dveře na obou bocích vozítka. Koncept uspořádání sedadel jakoby se inspiroval u Gordona Murraye (T.27), řidič totiž sedí vpředu osamocen a jeho spolupasažéři se posazují až za něj do druhé řady.

Mia Electric nabídne zákazníkům 3 verze - mia, mia L a mia box van. Základní verze dosahuje skromných rozměrů - délka 2,87 m, šířky 1,64 m a výšky 1,55 m. Další dvě verze L a užitková box van jsou na délku prodloženy na 3,19 m. Hmotnost základní verze dosahuje 750 kg. Ekologický pohon zajišťuje elektromotor skromného výkonu 18 kW. To stačí k dosažení maximální rychlosti 100 km/h.

O napájení elektromotoru se starají baterie o kapacitě 12 kWh, ty umožňují Microbusu dojezd 120 km. Jejich plné nabití trvá 5 hodin. Tyto parametry se zdají pro městský provoz optimální. Trochu pihou na kráse je cena v británii stanovená v přepočtu na 600 tisíc Kč a to i po odečtení vládní dotace. Na našem trhu se nejspíše Mia Caravan oficiálně neobjeví. Jako s hlavními odbytišti se prozatím počítá s Francií, Německem a Anglií.

zdroj: worldcarfans.com

 

Vytisknout

Diskuze: Mia Microbus - elektrický minimalismus

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Exeo

Seat Exeo - ďalšia modernizácia pre Frankfurt

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud