Peugeot 308 - facelift pro zahlazení vrásek

Marek Litzman, 8. února 2011, 12:58 Google+ Ženeva 2011

Peugeot 308 už je na trhu od roku 2007. Milion vyrobených vozů potvrzuje jeho oblíbenost, kterou by měl podpořit i facelift.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
308

308 | foto: Peugeot

Sdílejte článek

Inovace při faceliftu byly zaměřeny na snížení spotřeby. Konstruktérům se podařilo ušetřit 25 kilo hmotnosti, což je jistě pozitivní jak pro spotřebu, tak i pro ovladatelnost a dynamiku vozu. Přestože 25 kilo není mnoho, jde jistě o pozitivní směr. Vylepšena byla i aerodynamika, což se projeví při vyšších rychlostech, pneumatiky mají snížený valivý odpor.

Benzínové motory zůstávají totožné, tedy čtyři - 1,4 VTi (98 koní), 1,6 VTi (120 koní), 1,6 THP (157 koní) a vrcholná verze 308 GTi stále hostí dvousetkoňovou 1,6 THP. Změny se udály u dieselů, zde zůstávají dva motory, 1,6 HDi (92 koní) a 2,0 HDi (163 koní), přibyl nový dvoulitr o výkonu 150 koní, který nahradit o něco slabší variantu. Silnější 1,6 HDi o výkonu 120 koní je nahrazen stejně výkonným mikrohybridem e-HDi, což je motor s výkonným startérem, který funguje i jako alternátorem. Inteligentní řízení napájení a startování motoru stlačilo spotřebu pod čtyři litry na sto kilometrů. K dispozici je manuální i automatická převodovka.

Největší designovou změnou, kterou každý pozná, jsou přední světla pro denní svícení, která lemují mlhovky. Zmenšil se i typický lví otvor uprostřed vozu, který začínal v poslední době dosahovat absurdních rozměrů. Nové jsou i světlomety.

Další změny jsou již menší, typicky faceliftové.

Facelift se ukáže v Ženevě v březnu, do prodeje půjde nedlouho poté.

Vytisknout

Diskuze: Peugeot 308 - facelift pro zahlazení vrásek

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Infiniti

Infiniti hodlá představit nový nejlevnější model

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud