Volvo přichází s revolučním motorem GTDi

Jan Ševčík, 28. ledna 2010, 18:40 Google+

Volvo představuje moderní pohonnou jednotku s přímým vstřikem benzinu a revolučním způsobem přeplňování.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volvo

Volvo | foto: Archiv AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Technici od Volva se rozhodli postavit úspornou a silnou pohonnou jednotku. Jako základ použili stávající agregát, atmosferický čtyřválec objemu 1999 cm3 poskytující výkon 107kW (145 koní).
Rozhodli se využít několika moderních technologií k zlepšení parametrů tohoto agregátu.

Nový systém přeplňování: ve spolupráci s výrobci Borg-Warner Turbo a Benteler Automotive vzniklo nejmenší turbodmychadlo na trhu. Dmychadlo bylo umístěno do sběrného potrubí, aby však jeho hmotnost byla co nejnižší přišlo Volvo s revolučním řešením. To obnáší konstrukci dmychadla z ocelových plechů, namísto obvyklého řešení klasického odlitku. Listy dmychadla jsou lehčí a to zefektivňuje spalování. Také sběrné potrubí je zhotoveno z ocelového plechu. Tato technologie, kterou si Volvo patentovalo, umožňuje maximální optimalizaci výfukového potrubí a zvyšuje tím účinnost dmychadla. V praxi to znamená skvělé reakce motoru v nízkých i ve vysokých rychlostech.

Přímé vstřikování paliva: vstřikovače Bosch implantované do každého z válců. Používají technologii sedmi dýz. Systém zajišťuje stabilní spalování i při vysoké zátěži motoru.

Motor dále využívá systém variabilního časování ventilů Twin VVT pro oba vačkové hřídele. O přenos výkonu se může dle volby zákazníka starat klasický šestistupňový manuál, nebo dvouspojkový automat Powershift.

Jednotka GDTi dosahuje výkonu 149 kW(203 koní), kroutícího momentu 300 N.m při 1750 – 4000 min-1. To jsou parametry odpovídající dvaapůllitrovému pětiválci Volvo, ovšem z jednotky s o čtvrtinu menším objemem. Tento koncept jednotky přináší nižší spotřebu paliva, nízké hodnoty emisí a to vše při vysokém výkonu. Jednotka se bude montovat do typů S80, V70 a XC60. Volvu S80 poskytuje zrychlení 0-100 km/h za 7,9 s (8,5 s), při spotřebě 7,9 (8,3) l/100 km, hodnoty v závorce s převodovkou Powertrain.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Volvo přichází s revolučním motorem GTDi

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

Ilustrační foto

Ruský mráz a start automobilu? Boj TDI proti sovětské oceli

Škoda KAROQ 2,0 TDI 140 kW 4x4 DSG

Jak jezdí Škoda Karoq s nejsilnějším motorem, který zatím není ani v nabídce?

Drag Race: Formula E Car vs Cheetah

VIDEO: Gepard porazil Formuli-E?

(ilustrační foto)

Nejprodávanější "ojetiny" roku 2017? Škoda konkurentům vyrazila dech

Škoda Rapid Sspaceback Style 1,0 TSI

TEST: Škoda Rapid Spaceback 1.0 TSI, všestranný pracant zaskočí jen seznamem příplatků

reklama
reklama

Doporučujeme

Fabia

Najobľúbenejšia farba pre nové Škody? Červená!

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Vyrobili z totálky leštěnku? Tohle museli Rusové odkoukat od Čechů

  2. Unikátní test české ikony? Američtí novináři vytáhli Tatru do centra LA. Tady je výsledek

  3. Největší dopravní zácpa na světě? D1 se s tímhle nedá srovnat

  4. Jak se zachovat při smyku? Základní pravidlo je vždy stejné

  5. Víte, jak správně zahřát motor? Některé praktiky mu vyloženě škodí

  6. Mýtus o poctivých Němcích? Ojetiny ukázaly pravdu

reklama

Zprávy odjinud