Tata Nano sa chystá do Európy

Braňo Porubčan, 5. března 2009, 10:11 Google+

Hviezdou stánku indickej automobilky Tata v ženeve sa stalo superlacné minivozidlo Tata Nano. Nano sa v Ženeve predstavilo v porovnaní s minuloročným konceptom v novej vylepšenej verzii pre Európu, vo výbave nechýbajú ani základné bezpečnostné prvky.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Nano

Nano | foto: Tata

Sdílejte článek

Superlacný miniautomobil indickej automobilky Tata po roku prichádza aj do Európy. Navyše, v novej a vylepšenej verzii, ktorej nebudú chýbať základné prvky bezpečnosti ako ABS alebo dvojica airbagov. Pôvodne avizovaná cena pod úrovňou 2 000 USD sa vzhľadom na rozšírenie výbavy a bezpečnosti pravdepodobne nestane realitou, očakávaná cena by sa mala pohybovať okolo hodnoty 5 000 EUR.

Tata Nano bude v európskej verzii vybavené automatickou prevodovkou, predávať sa bude s nízkoobjemovým a úsporným zážihovým agregátom, ktorý by sa mal vyznačovať nízkymi hodnotami emisií CO2. Povráva sa, že pod kapotu tohto mini zavíta aj malý turbodiesel s objemom 0,8 litra, ktorého vývoj má na starosti nemecká firma FEV.

Oproti minuloročnému konceptu sa nová európska verzia trochu zmenila, čo je najviac viditeľné v prednej časti karosérie. Vynímajú sa tu novo tvarované svetlomety s mierne pozmeneným predným nárazníkom, zadná časť dostala taktiež novú optiku koncových svetiel. Celok pôsobí celkom vyváženým dojmom, pomer šírky a výšky karosérie v tomto prípade subjektívne nie je príliš rušivý. Svoju zásluhu na tom má dizajn karosérie a lá vajíčko.

Rozmery miniautomobilu oproti predošlému konceptu mierne narástli, zmenila sa hlavne dĺžka, ktorá má teraz hodnotu 3 290 mm (+ 190 mm), rázvor má hodnotu 2 280 mm a šírka 1 580 mm. Predaje v Európe by sa mali začať najskôr v roku 2010, v domácej Indii sa s predajom počíta už v tomto roku.
Vytisknout

Diskuze: Tata Nano sa chystá do Európy

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

599 GTB

Ferrari testuje hybridní ústrojí KERS

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud