Nástup ekologických elektroáut v Nemecku

Braňo Porubčan, 8. ledna 2009, 09:11 Google+

Podľa zámerov nemeckej vlády má do roku 2020 v uliciach nemeckých miest jazdiť najmenej milión elektrických áut. Už v budúcom desaťročí sa očakáva, že celkový objem dodávok lítiovo-iontových batérií pre efektívny elektrický pohon presiahne hodnotu desať miliárd eur.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
F 700

F 700 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Nástupu elektroáut, spočiatku najmä značky Mercedes-Benz a neskôr aj ďalších, prispeje vývoj a výroba nových lítiovo-iónových akumulátorov v spoločnom podniku Li-Tec Vermögensverwaltung GmbH koncernov Daimler AG a Evonik Industries AG.

Ako uviedol predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche, získaním podielu v Li-Tec Vermögensverwaltung a založením joint venture na výrobu akumulátorov so spoločnosťou Evonik Industries sa vybuduje vedúce postavenie v oblasti alternatívnych pohonov. „Akumulátor je srdcom elektrifikácie vozidla a teda kľúčovým komponentom pre trvalo udržateľnú mobilitu“, poukázal na jeden z dôvodov vytvorenia tejto strategickej aliancie.

Na prípravu článkov s keramickým separátorom pre sériovú výrobu akumulátorov už Evonik Industries preinvestovala okolo 80 miliónov eur. Výsledkom je kompaktný a bezpečný článok s vysokou energetickou kapacitou, ktorý tieto jeho parametre radia k najlepším vo svete.

Z vyše 600 patentov Daimleru pre vozidlá s pohonom prostredníctvom akumulátorov pripadá za uplynulých tridsať rokov vývoja až 230 na lítiovo-iónové technológie, vrátane koncepcie plochého rámového článku vhodného pre štandardizovanú výrobu modulov.

Vytisknout

Diskuze: Nástup ekologických elektroáut v Nemecku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Scorpy 7

Nejmenší závodnička na světě? Ze Slovenska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud