Nástup ekologických elektroáut v Nemecku

Braňo Porubčan, 8. ledna 2009, 09:11 Google+

Podľa zámerov nemeckej vlády má do roku 2020 v uliciach nemeckých miest jazdiť najmenej milión elektrických áut. Už v budúcom desaťročí sa očakáva, že celkový objem dodávok lítiovo-iontových batérií pre efektívny elektrický pohon presiahne hodnotu desať miliárd eur.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
F 700

F 700 | foto: Mercedes-Benz

Sdílejte článek

Nástupu elektroáut, spočiatku najmä značky Mercedes-Benz a neskôr aj ďalších, prispeje vývoj a výroba nových lítiovo-iónových akumulátorov v spoločnom podniku Li-Tec Vermögensverwaltung GmbH koncernov Daimler AG a Evonik Industries AG.

Ako uviedol predseda predstavenstva Daimleru Dieter Zetsche, získaním podielu v Li-Tec Vermögensverwaltung a založením joint venture na výrobu akumulátorov so spoločnosťou Evonik Industries sa vybuduje vedúce postavenie v oblasti alternatívnych pohonov. „Akumulátor je srdcom elektrifikácie vozidla a teda kľúčovým komponentom pre trvalo udržateľnú mobilitu“, poukázal na jeden z dôvodov vytvorenia tejto strategickej aliancie.

Na prípravu článkov s keramickým separátorom pre sériovú výrobu akumulátorov už Evonik Industries preinvestovala okolo 80 miliónov eur. Výsledkom je kompaktný a bezpečný článok s vysokou energetickou kapacitou, ktorý tieto jeho parametre radia k najlepším vo svete.

Z vyše 600 patentov Daimleru pre vozidlá s pohonom prostredníctvom akumulátorov pripadá za uplynulých tridsať rokov vývoja až 230 na lítiovo-iónové technológie, vrátane koncepcie plochého rámového článku vhodného pre štandardizovanú výrobu modulov.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nástup ekologických elektroáut v Nemecku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Speciální automatické pluhy postavené na základě těžkého tahače Mercedes-Benz Arocs

Mercedes testuje sestavu monstrózních pluhů. Mají speciální určení a jediného řidiče

BMW M550i poškozené hurikánem Harvey

Luxusní BMW M550i neujelo ani kilometr. Proč ho nikdo nechce ani za 23 tisíc?

Nissan GT-R v úpravě LM1 RS GT-R

Upravený Nissan GT-R chce zajet nový rekord Nürburgringu, bude mu k tomu 1100 koní stačit?

Ilustrační foto

Odborníci spočítali, kolik stojí dopravní zácpy. A jedna vláda už začala situaci řešit

Subaru Forester se nebojácně popralo s pořádnou pouštní dunou

Subaru zase jednou dokázalo, proč patří na špici mezi čtyřkolkami

Tetris na palubním počítači vozu GAZelle Next

To tu ještě nebylo! Ruská automobilka ukryla do palubního počítače oblíbenou kratochvíli

Range Rover Velar je jedním z nejkrásnějších SUV na trhu.

Má nápad Land Roveru šanci? Chce zatočit s čínskými plagiátory, fanoušky ale nepotěší

reklama
reklama

Doporučujeme

Scorpy 7

Nejmenší závodnička na světě? Ze Slovenska

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Cena STK je nesmyslně přemrštěná! Proč platíme víc než naši sousedé?

  2. Jen to majitel zkouší nebo má jeho BMW skutečně takovou hodnotu? Za 32 let není ani zajeté

  3. Není kolo jako kolo, na tom od BMW se totiž ani nezapotíte

  4. Desatero pro bezpečnou jízdu v zimě od profesionálního závodníka. Na co si dát pozor?

  5. Podívaná, při které se tají dech. Shelby Baja Raptor si podmanil pouštní duny

  6. V Polsku vznikne největší evropská továrna na baterie elektromobilů, Tesle však konkurovat nedokáže

reklama