Nový Opel Corsa - Facelift

Petr Horák, 25. září 2003, 17:48 Google+

Populární Opel Corsa prodělal modernizaci, během které došlo k výrazným změnám designu a technice.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor

Sdílejte článek

Kromě dynamičtějšího designu patří k nejvýraznějším inovacím Corsy celá řada nových, vysoce ekonomických motorů – jde o dva turbodiesely se systémem přímého vstřikování „common-rail“ o objemech 1,3 l a 1,7 l a výkonech 51 kW/70 k, resp. 74 kW/100 k, zcela nový zážehový čtyřválec o objemu 1,4 l vybavený technologií TWINPORT, kterou dostal i zážehový tříválec o objemu 1,0 l a výkonu 44 kW/60 k.

V závislosti na zvolené převodovce má Corsa poháněná motorem 1.4 TWINPORT/66 kW (90 k) až o 23 procent nižší spotřebu paliva než předchozí model poháněný motorem o objemu 1.4 l stejného výkonu. Inovativní technologie TWINPORT zlepšuje hospodárnost také tříválce 1.0 TWINPORT o výkonu 44 kW/60 k, jehož spotřeba je nižší o 0,2 l/100 km než u předchozího agregátu stejného objemu, a nový tříválec má navíc i vyšší výkon a točivý moment.

Elektrický posilovač řízení nové Corsy je jinak nastavený a zaručuje tak ještě preciznější ovládání vozu. Také řazení je nyní díky kratším drahám řadicí páky příjemnější. Modernizovaná Corsa má bohatší standardní výbavu, na přání se dodávají i např. elektronický stabilizační systém ESP či od začátku příštího roku xenonové světlomety, takže Corsa ve svém třetím roce výroby je ještě „dospělejším“ malým vozem než kdy dříve. Corsa je také mimořádně flexibilní, což je zásluha především děleného zadního sedadla, jehož opěradlo je možné zajistit ve dvou polohách. Standardní výbavou modelů Corsa Enjoy a Cosmo je asymetricky (1/3 ku 2/3) dělené zadní sedadlo, které se do ostatních modelů dodává za příplatek.

Automatizovaná manuální převodovka Easytronic bude k dispozici pro všechny zážehové motory až do objemu 1,4 l a nově také pro nový turbodiesel 1.3 CDTI. Kromě vysoce moderních hospodárných motorů snižuje provozní náklady také displej flexibilních servisních intervalů.

Při pohledu z vnějšku lze novou Corsu snadno identifikovat podle pozměněné přední části s typickou maskou chladiče přizdobenou chromem, větších světlometů a nově tvarovaných nárazníků v barvě karoserie s černými plastovými ochrannými lištami, které zabraňují většímu poškození vozu při drobných kolizích. V interiéru modernizované Corsy se objevily nové čalounicí materiály ve svěžích barevných kombinacích. Zákazníci mohou volit ze šesti úrovní výbavy, takže každý zájemce si vybere optimální model podle svých představ a možností.


Nové motory TWINPORT a turbodiesely „common-rail“

Nabídka motorů modelové řady Corsa zahrnuje celkem šest agregátů – čtyři zážehové a dva turbodiesely „common-rail“ – o objemech 1,0 l až 1,8 l, jejichž výkonová škála sahá od 60 do 125 k.

Inovativní technologie TWINPORT je k nyní dispozici pro zážehové motory v modelové řadě Corsa. Tato „inteligentní“ technologie je určená pro zážehové tří a čtyřválcové motory do objemu 1,6 l, využívá variabilní sací potrubí a zařízení pro recirkulaci výfukových plynů.

Nový čtyřválec 1.4 ECOTEC TWINPORT o výkonu 66 kW/90 k spotřebuje v průměru jen 5,9 l/100 km, což je o 0,9 l/100 km, resp. o téměř 13 procent méně než spotřeboval jeho předchůdce stejného výkonu propojený s manuální pětistupňovou převodovkou. Spotřeba Corsy, poháněné čtyřválcem 1.4 ECOTEC TWINPORT, který přenáší svůj výkon na přední kola prostřednictvím pětistupňové automatizované převodovky Easytronic, je v porovnání s Corsou se starším motorem o objemu 1,4 l a se čtyřstupňovou automatickou převodovkou nižší dokonce o 1,7 l/100 km, resp. o více než 23 procent!

Tříválec 1.0 TWINPORT o výkonu 44 kW/60 k v nové Corse má průměrnou spotřebu jen 5,3 l/100 Km, což je o 0,2 l/100 km méně než jeho předchůdce stejného objemu.

Mimořádná hospodárnost je jednou z nejsilnějších stránek také dvou nových turbodieselů 1.3 CDTI ECOTEC a 1.7 CDTI ECOTEC. Oba tyto motory jsou vybaveny systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“ poslední generace, jejich charakteristickým rysem je především nízká spotřeba a zároveň příjemná vitalita a vyvážený chod. Kompaktní čtyřválec 1.3 CDTI ECOTEC o výkonu 51 kW/70 k si v Corse řekne v průměru jenom o 4,5 l nafty na každých 100 km jízdy. Silnější turbodiesel 1.7 CDTI ECOTEC o výkonu 74 kW/100 k se spokojí pouze se 4,8 l nafty na 100 km jízdy.

Kromě modelů poháněných zážehovými motory TWINPORT a zážehovým čtyřválcem 1.2 ECOTEC je automatizovaná manuální převodovka Easytronic alternativou ke standardně dodávané pětistupňové manuální převodovce také pro modely se vznětovým motorem 1.3 CDTI. Automatizovaná převodovka Eaystronic kombinuje komfort automatických převodovek s přesností a dynamičností manuálních převodovek. Řidič může navíc volit mezi plně automatickým nebo manuálním režimem práce převodovky Easytronic.


Šest úrovní výbavy pro všechny druhy zákazníků

Opel nabízí novou Corsu v čtyř různých stupních výbavy: Essentia, Enjoy, Cosmo a GSi. Zákazníci mohou volit z patnácti různých laků karoserie, každý zájemce si může vůz dokonale přizpůsobit osobitému vkusu a potřebám díky široké škále doplňků a příslušenstvím, k dispozici je také pět různých sad příslušenství.

Zajímavým modelem je hospodárná Corsa Essentia se sadou Eco, poháněná litrovým zážehovým tříválcem 1.0 TWINPORT. Tento model, vybavený automatizovanou převodovkou Easytronic a řadou prvků, snižujících valivý odpor a zlepšujících aerodynamiku, si řekne v průměru jenom o 4,8 l benzinu na 100 km jízdy.

Modely Corsa ve výbavě Enjoy jsou vybaveny celou řadou prvků, které vylepšují zejména vzhled interiéru – jde především o nové čalounicí materiály ve svěžích tónech a chromované kličky dveřních zámků i knoflík páky ruční brzdy.

Ještě bohatší výbavou se chlubí modely Corsa Cosmo. Z vnějšku na sebe tyto modely upozorní klikami dveří, kryty zpětných zrcátek a bočními ochrannými lištami v barvě karoserie. Na vysokou úroveň modelů Corsa Cosmo okamžitě upozorňují i palubní přístroje s černými ciferníky a stříbřitými obroučkami a řada dalších chromovaných interiérových prvků.

Nárazníky v barvě karoserie a maska chladiče přizdobená chromem jsou rozpoznávacími znaky modelů Corsa GSi. Také tyto vozy mají dveřní kliky a kryty vnějších zrcátek v barvě karoserie. Do výbavy modelů Corsa GSi dále patří sportovní sedadla, kryty dveřních prahů, chromované dekorativní prvky v interiéru a decentní zadní spojler v barvě karoserie.


Bohatá základní výbava, vyspělé nadstandardní doplňky

Bohatá standardní výbava byla vždy silnou stránkou modelů Opel Corsa. V novém vydání se ve standardní výbavě těchto populárních kompaktů s motory 1.3CDTi, 1.7CDTi a 1,8 16v objevuje také protiblokovací systém brzd ABS, propojený s brzdovým asistentem, které výrazně zvyšují úroveň aktivní bezpečnosti. Na bezpečí a komfort majitele zase myslí světlomety s funkcí „doprovoď mě domů“ – po zaparkování a uzamčení vozu jeho světla ještě po třicet sekund osvětlují posádce cestu k domovním dveřím.

Na přání lze do vozů Opel Corsa objednat xenonové světlomety, elektronický stabilizační systém ESP nebo tempomat. Další specialitou Corsy jsou třírozměrné eliptické světlomety H7, které jsou součástí standardní výbavy modelů Corsa Cosmo, Sport a GSi. Tyto výkonné světlomety, které v noci ještě lépe osvětlují prostor před vozem, jsou také velmi výrazným stylistickým prvkem – tři válcovité jednotky (dálková, tlumená a směrová světla) jsou kryty jediným čirým sklem.


Nízké provozní náklady, dlouhé servisní intervaly

Kromě nízké spotřeby moderních motorů Corsy přispívá k dosažení velmi nízkých provozních nákladů také promyšlená konstrukce vozu, která minimalizuje náklady na případné opravy, a dlouhé servisní intervaly – modely se zážehovými motory musí na pravidelnou servisní kontrolu vždy po ujetí až 30 000 km, vznětové modely dokonce až po 50 000 km. Časový interval servisních prohlídek je pro obě motorické verze shodný a činí dva roky. Nový displej proměnných servisních intervalů bere v úvahu individuální zacházení s konkrétním vozem a dá každému řidiči včas najevo, kdy by měl se svým vozem zavítat do servisu.


Opel Corsa – jeden z nejbezpečnějších vozů své třídy

V sérii bariérových zkoušek, kterou v roce 2002 uspořádal rakouský auto-moto klub ÖAMTC spolu s německým autoklubem ADAC a dalšími evropskými autokluby, potvrdila Corsa svoji pověst mimořádně bezpečného automobilu, když dosáhla nejlepšího hodnocení z celkem sedmi testovaných malých vozů. Při bariérových zkouškách prováděných podle standardů Euro NCAP se hodnotily ochranné vlastnosti vozů při čelním a bočním nárazu a Corsa získala za své vlastnosti při těchto nárazech celkem 29 bodů, což byl – spolu s vozem Toyota Yaris – nejlepší výsledek.

„Přední část Corsy působí jako účinná deformační zóna, která rozvádí nárazovou energii do celé struktury vozu mimo oblast velmi pevné „ochranné“ buňky kolem prostoru pro cestující, tvořenou tuhým skeletem vozu. Airbagy poskytují ideální ochranu hlavám, ramenům, hrudníkům pasažérů na předních sedadlech,“ stojí v závěrečné zprávě ÖAMTC.

Při desetidílné sérii oficiálních nárazových zkoušek Euro NCAP dosáhla Corsa hodnocení čtyř hvězdiček, což opět potvrdilo její pozici jednoho z nejbezpečnějších vozů své kategorie.

Už modely Opel Corsa v základní výbavě jsou velmi bezpečnými vozy, které účinně chrání pasažéry při nejrůznějších kolizích. Vedle počítačem navrženého tuhého skeletu, vytvářejícího kolem prostoru pro cestující jakousi ochrannou buňku, mohou být Corsy vybaveny i velkoobjemovými průběžnými hlavovými airbagy a aktivními opěrkami hlav. Tyto prvky patří v případě modelu Corsa GSi do standardní výbavy.

Všechny třídveřové i pětidveřové modely mají standardně dvě hlavové opěrky u zadních sedadel, riziko poranění nohou řidiče při těžkých čelních nárazech snižuje bezpečnostní uchycení pedálů PRS (Pedal Release System). Obě krajní sedadla vzadu mají připravené úchyty Isofix pro spolehlivé upevnění dětských sedaček. Kvalitní zavěšení kol DSA (Dynamic Safety), využívající vpředu vzpěry McPherson přichycené k pomocnému rámu vyrobenému metodou hydrotváření, zvyšují bezpečnost modelů Corsa na nejvyšší úroveň.




Text a snímky jsou k dispozici ke stažení na internetové adrese: http://media.opel.com.




Opel Corsa – fakta a statistiky

• Třetí generace Opelu Corsa, tzv. Corsa C, nastoupila po Corse B (1993 – 2000) a Corse A (1982 – 1993)

• Září 2000: Světová premiéra Corsy C na autosalonu v Paříži

• Podzim roku 2000: Uvedení Corsy C na trh

• Světová premiéra automatizované manuální převodovky Easytronic v nové Corse s motorem o objemu 1,2 l

• Corsa se prodává v osmi desítkách zemí celého světa, a to pod názvy Opel Corsa, Vauxhall Corsa, Chevrolet Corsa, Opel Vita a Holden Barina

• 1983 – 2000: Prodej vozů Opel Corsa překročil hranici devíti milionů (Corsa A: Tři miliony, Corsa B: Šest milionů)

• Nejprodávanější model svého segmentu na německém trhu v letech 1994 až 2001

• Leden 2002: Easytronic k dispozici i pro modely s motorem o objemu 1,0 l

• Únor 2002: Z výrobní linky španělského závodu Opel ve Figueruelas u Zaragozy sjela sedmimiliontá Corsa

• Jaro 2002: Na trhu se objevuje Corsa Eco

• Září 2002: Opel Corsa slaví dvacáté narozeniny. Dosud bylo na celém světe vyrobeno více než 11 milionů automobilů postavených na bázi Corsy.

• Březen 2003: Corsa Eco jako jediný vůz dosáhl hodnocení pěti hvězdiček v testech hospodárnosti, pořádaných autoklubem ADAC pod záštitou Mezinárodní automobilové federace FIA. Corsa prodělala jemný facelift, během kterého vůz dostal chromovanou příčku masky chladiče a čirá skla světlometů.

• Červen 2003: Nové verze řady Corsa jsou k dispozici s dvěma novými zážehovými motory TWINPORT a dvěma novými turbodiesely se systémem přímého vstřikování nafty do válců „common-rail“.

• Nejpopulárnější motor Corsy v Německu: 1.2 ECOTEC

• Nejpopulárnější karosářská verze v Německu: Třídveřový hatchback.


Foto: www.opel.de

Vytisknout

Diskuze: Nový Opel Corsa - Facelift

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

Vodíkové vozy Stellantis

Stellantis rozšiřuje své portfolio vodíkových užitkových vozů

Citroen C5X plug-in hybrid

Citroen C5X MAX plug-in hybrid 225 - francouzský křižník s famózním podvozkem

Lincoln Nautilus a 48 palcová obrazovka

Lincoln Nautilus (2024): Taková obrazovka v autech ještě nebyla. A s podporou CarPlay a Android

Opel Frontera

Nový Opel Frontera bude nejnovějším a plně elektrickým SUV značky

reklama

Doporučujeme

Honda zase o krok vpřed k bezpečnosti - anotační foto

Honda zase o krok vpřed k bezpečnosti

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud