Mitsubishi Lancer evo - 3, 2, 1... Start!

Marek Litzman, 26. září 2007, 08:21 Google+

Předevčírem jsme tu měli Subaru ve své nejvykonnější verzi, dnes přichází jeho největší soupeř. Mitsubishi Lancer evo a Subaru WRX STI od sebe snad ještě nikdy nebyli tak daleko. Kdo vyhraje a kdo odejde se svěšeným ocasem a pořádným výpraskem?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Lancer Evo X

Lancer Evo X | foto: Mitsubishi Motors

Sdílejte článek

Mnozí se obávali, že při reinkarnaci do své desáté podoby zůstane modla rychlých řidičů nepříliš agresivně vypadající. Dnes však již můžeme říct jediné – agresivity bude stále dost na to, aby vám zaručila dokonale volný a průjezdný pravý pruh.

Design vychází ze sériového Lanceru sedan. Přidané nasávací otvory, ve kterých prosvítá chladič, a černá barva v předním nárazníku zajistí spolu s negativně zkosenou přídí dostatek brutality ve výrazu. Již méně nápadně působí přístup vzduchu k mezichladiči, který je umístěn na kapotě.

Boční silueta je jasně dána zamračeným pohledem přídě, kromě výdechů horkého vzduchu za předními koly však jde o klasický sedan. Zaujme jen klasické „žehlící prkno“ na zádi.

Záď je oproti předku téměř zklamání. Ačkoliv se jedná o část, kterou bude většina z nás vídat nejčastěji, designéři se příliš neodvázali, krom obřího křídla a dvojice velkých koncovek výfuku zde není nic, co by působilo opravdu dominantně a testosteronově.

Testosteronem však překypuje motor. 295 koní výkonu z dvoulitru, to je slušný výsledek. 407 Nm polechtá asfalt velmi slušným způsobem, ale neodpustím si jednu poznámku – pokud se naše couloirové informace ukážou býti správnými, Subaru bude mít přes 300 koní a 450 Nm. Jak to bude ve skutečnosti, jak dopadnou první přímé souboje a jak si s rozdíly poradí marketingová oddělení jednotlivých značek, na to si budeme muset počkat alespoň do autosalonu v Tokiu.

Mitsubishi nasadí i novou dvouspojkovou převodovku SST a o další píď vylepšený pohon všech kol, více o obou systémech najdete zde.

Vytisknout

Diskuze: Mitsubishi Lancer evo - 3, 2, 1... Start!

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

ilustrační foto

Dveřní tuning (video)

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud