Trident Iceni

Jan Fiala, 23. července 2007, 22:55 Google+

Nádherný dvoumístný sportovní vůz - to je Trident Iceni. Je exkluzivnější než auta prestižních značek a plný inovací. Vůz má tradiční uspořádání - vepředu umístěný motor a pohon zadních kol, podobně jako poslední modely Aston Martin či Ferrari.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Passat CC

Passat CC | foto: Trident

Sdílejte článek

Šasi je kompletně vyrobeno z trubek z nerezové oceli, což zároveň tvoří bezpečnostní klec, chránící pasažéry v případě předního i bočního nárazu. Vůz disponuje unikátní centrální výztuhou, chránící osádku při převrácení vozu. Bezpečnost byla testována a byla prokázána bezkonkureční torzní tuhost skeletu - současně díky použitému materiálu je garantována celoživotní záruka proti prorezivění.

Motor pochází od GM a jde o turbodieselový vidlicový osmiválec o objemu 6,6 litru. Motor je sice umístěn vepředu, ale jeho těžiště leží za středovou osou předních kol, takže váhové rozložení se blíží konfiguraci a motorem umístěným uprostřed vozu. Motor dává ve 3100 otáčkách výkon 375 koní, jeho točivý moment pak překračuje hodnotu 720 Nm v 1800 otáčkách. To umožňuje při maximálních otáčkách 4500 dosáhnout životnosti motoru přes 400 000 kilometrů.

Nejvýraznější inovace se však týká převodovky. Ta je umístěna u zadní nápravy a jde o osmistupňový sekvenční automat, ovládaný pádly pod volantem. Díky tomu může řidič plně využít mohutný točivý moment, nebo  udržovat motor v otáčkách maxima výkonu. Na základě počítačových simulací by vůz měl dosahovat maximální rychlosti 370 km/h, ovšem díky omezovači je maximálka ve skutečnosti "jen" 270 km/h. Vůz zrychlí z klidu na 100 km/h za 4 sekundy. Průměrná spotřeba nafty by přitom při ustálené rychlosti 90 km/h měla činit 4,2 l/100km. Objem palivové nádrže činí 100 litrů, což umožní teoretický dojezd přes 2000 kilometrů! Přední a zadní zavěšení jsou z kovaného hliníku a řízení je i přes sportovní zaměření posilované.

Zajímavostí je pevná pozice sedačky a elektricky nastavitelná poloha pedálů a sloupku řízení.
Cena vozu dosahuje 60 tisíc liber, čož je v přepočtu asi 2,5 milionu korun.

Rozměry vozu:
Rozvor: 2640 mm
Rozchod kol vepředu: 1920 mm
Rozchod kol vzadu: 1940 mm
Výška: 1140 mm
Hmotnost: 1220 kg

Brzdy:
Vepředu větrané kotouče o průměry 385 mm, čtyřpístkové brzdiče
Vzadu větrané kotouče o průměru 335 mm

Kola:
Vepředu litá kola 8.5J x 20" s pneu Dunlop 245/35 R20
Vzadu litá kola 9.5J x 20" s pneu Dunlop 285/30 R20

Standardní výbava:
 - ABS
 - Celokožený interiér
 - Dálkově ovládané zamykání
 - Metalíza
 - Odnímatelný střešní panel
 - 6 Airgbagů
 - CD přehrávač VDO Dayton
 - Klimatizace

Volitelná výbava:
 - Odvlhčovač vzduchu
 - Speciální barva Mica
 - Vypínatelná kontrola trakce
 - Changer na 6 CD
 - Satelitní navigace

Zdroj: Trident

Vytisknout

Diskuze: Trident Iceni

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

Grande Punto Abarth Esseesse

Favorit dopomohl k transformaci Škodovky

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud